نقش عوامل موثر در رضایت مندی تحصیلی فراگیران نظام آموزشی
نقش عوامل موثر در رضایت مندی تحصیلی فراگیران نظام آموزشی
زهرا باغانی1 معصوم یعقوبی2 میلاد زینلی3 فرزانه ماه گلی4
1) کارشناسی جغرافیا، دانشگاه پیام نور، خوسف، ایران، آموزگار ابتدایی، آموزش و پرورش خوسف، ایران
2) کارشناسی ارشد ادبیات فارسی، واحد بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، بیرجند، ایران.
3) کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، بیرجند، ایران، آموزگار ابتدایی، آموزش و پرورش خوسف، ایران.
4) کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه پیام نور، بیرجند، ایران.
محل انتشار :
چهارمین همایش ملی آسیب شناسی روانی(asruma4.ir)
چکیده :
از زمان تأسیس یونسکو، این سازمان در اعلامیه جهانی آموزش برای قرن بیست و یکم به کیفیت آموزشی و ارتقای یادگیری در دانشگاهها، مدارس و مؤسسات آموزشی بر رضایت تحصیلی فراگیران نظام آموزشی تأکید کرده است، ازاینرو مطالعه حاضر باهدف بررسی نقش عوامل مؤثر در رضایتمندی تحصیلی فراگیران نظام آموزشی انجام شد. مرور مطالب نشان داد عوامل ششگانه شامل ویژگیهای فردی، صلاحیت حرفهای اساتید، عوامل آموزشی و پژوهشی، مدیریتی واداری، امکانات رفاهی و خدماتی و عوامل شغلی و حرفهای در رضایت تحصیلی، یادگیری و کیفیت آموزشی نقش دارند. درمجموع می¬توان گفت که رضایت تحصیلی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر دانش¬آموزان و دانشجویان برای حفظ انگیزش و اراده ادامه تحصیل در آن¬ها است.
کلمات کلیدی :
از زمان تأسیس یونسکو
این سازمان در اعلامیه جهانی آموزش برای قرن بیست و یکم به کیفیت آموزشی و ارتقای یادگیری در دانشگاهها
مدارس و مؤسسات آموزشی بر رضایت تحصیلی فراگیران نظام آموزشی تأکید کرده است
ازاینرو مطالعه حاضر باهدف بررسی نقش عوامل مؤثر در رضایتمندی تحصیلی فراگیران نظام آموزشی انجام شد. مرور مطالب نشان داد عوامل ششگانه شامل ویژگیهای فردی
صلاحیت حرفهای اساتید
عوامل آموزشی و پژوهشی
مدیریتی واداری
امکانات رفاهی و خدماتی و عوامل شغلی و حرفهای در رضایت تحصیلی
یادگیری و کیفیت آموزشی نقش دارند. درمجموع می¬توان گفت که رضایت تحصیلی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر دانش¬آموزان و دانشجویان برای حفظ انگیزش و اراده ادامه تحصیل در آن¬ها است.