راه های سودآوری پایدار در تجارت الکترونیک

محمد مهدی زینتی1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت مالی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com)
چکیده :
تجارت الکترونیک به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در طول سال‌ها به صورت پیوسته در حال توسعه است. این صنعت برای ارتقای تجارت، افزایش سرعت و کیفیت ارتباطات و کاهش هزینه‌های تجاری تحول بزرگی به همراه داشته است. این روش تجارت، به شرکت‌ ها امکان دسترسی به بازارهای جهانی را می‌ دهد و بهبود رقابت‌پذیری و افزایش سهم بازار را در پی دارد. با استفاده از تجارت الکترونیک، شرکت‌ ها می‌ توانند به صورت آنلاین محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه کنند و این امر باعث افزایش سرعت و کارایی در فرآیند تجارت می‌ شود. همچنین، تجارت الکترونیک امکان مقایسه قیمت و کیفیت محصولات را به مشتریان می‌دهد و این امر باعث افزایش رضایت مشتریان و افزایش فروش شرکت‌ ها می‌شود. نوشتار حاضر به روش توصیفی به معرفی مهم ترین راه های سودآوری پایدار در تجارت الکترونیک می پردازد. لذا مهم ترین عوامل سودآوری تجرت الکترونیک عبارتند از: توانایی کنترل و هدایت تجارت الکترونیک، یکپارچگی، توسعه بازار، کاهش هزینه تولید، بازاریابی مستقیم و حذف واسطه ها.
کلمات کلیدی : سودآوری تجارت الکترونیک اقتصاد دیجیتال