نقش ادبیات و فرهنگ در آموزش زبان انگلیسی

ویدا صلاحی1

1) دانشجوی کارشناسی

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com)
چکیده :
ادبیات و فرهنگ در زبان ELT عناصر و دیدگاه هایی را فراهم می کند که از طریق آنها دانش آموزان زبان خارجی را به عنوان رمزی سرد و سرد مورد استفاده افرادی که ارتباط چندانی با بافت یا هویت خود ندارند، در نظر نمی گیرند. از طریق ادبیات و همچنین فرهنگ، دانش‌آموزان ارتباط نزدیکی با زبان مقصد برقرار می‌کنند، زیرا متوجه می‌شوند که چقدر این یک سیستم زنده است که بر اساس نیازهای گویندگان زبان مادری و خارجی خود تغییر و جهش می‌یابد. آنها همچنین متوجه می شوند که بافت شخصی، اجتماعی و تاریخی خود تحت تأثیر یک زبان بیگانه و یک فرهنگ بیگانه قرار گرفته است و چگونه در یک فرآیند همزیستی، این فرهنگ دیگر توسط خود آنها تغذیه شده است. این بینش از جهان برخاسته از عناصری است که ادبیات و فرهنگ به ELT ارائه می دهد. ادبیات منبعی از مطالب معتبر است که استفاده از زبان شناسی را توسط کسانی که بر آن تسلط دارند به شیوه ای در نظر گرفته شده برای گویشوران بومی منتقل می کند و نمایش زیبایی شناختی زبان گفتاری است که زبان و فرهنگ دانش آموزان را غنی می کند. از سوی دیگر، فرهنگ زمینه ای میان رشته ای را ارائه می دهد که شامل گفتمان های هنری، قراردادهای اجتماعی و تأثیرات بازتابی است. دری را برای دانش‌آموزان باز می‌کند تا دانش خود را از فرهنگ هدف افزایش دهند، زیرا می‌توانند در مورد شیوه زندگی، ارزش‌ها، نگرش‌ها و باورهای افراد تأمل کنند و نظر انتقادی داشته باشند، و توجه کنند که چگونه این عناصر در دسته‌ها و اشکال زبانی ظاهر می‌شوند. با این حال، گنجاندن ادبیات و فرهنگ باید از یک مدل آموزشی پیروی کند، مانند آنچه توسط روزنبلات و بایرام پیشنهاد شده است که به ترتیب با ادبیات و فرهنگ سروکار دارند. با استفاده از این ابزار، معلمان می‌توانند برنامه‌ها و طرح‌های درسی ایجاد کنند تا از گم شدن در میان داده‌های واقعی که می‌تواند منجر به کاربرد عقیم عناصر ادبی و فرهنگی شود که مانع از تعامل دانش‌آموزان و ایجاد هرگونه ملاحظه انتقادی در مورد موضوع می‌شود، جلوگیری کند. باقی مانده دریافت کنندگان ساده نمادها و رمزهای زبانی. همانطور که استاد شکسپیر در فیلم مدن به مخاطبان خود نشان می دهد، زبان در ادبیات هم روحی پیدا می کند و آنها در هاله ای عرفانی به نام فرهنگ وارد می شوند. آنها با هم ما را به این امر سوق می دهند که اذعان کنیم که در هر سطحی، زبان با طبیعت انسان سر و کار دارد و در نقطه ای می تواند روح خود را به نمایش بگذارد.
کلمات کلیدی : ادبیات انگلیسی –فرهنگ زبان – غنی سازی –زبان انگلیسی