طراحی مدل ارزیابی قابلیت¬های نوآوری تکنولوژیک در صنعت خودروسازی

طراحی مدل ارزیابی قابلیت¬های نوآوری تکنولوژیک در صنعت خودروسازی

شهرام محمدی (مسئول مکاتبات)1 عباس طلوعی اشلقی2 سلیمان ایران زاده3 رضا رادفر4 محمدرضا معتدل5

1) دانش آموخته دکتری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
2) استاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران،
3) استاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، تهران، ایران،
4) استاد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران،
5) استادیار، دانشکده مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ، تهران، ایران

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com)
چکیده :
چکیده تحقیق حاضر به دنبال طراحی مدل ارزیابی قابلیتهای نوآوری تکنولوژیک با رویکرد معادلات ساختاری بود. ماهیت تحقیق کمی و کیفی بود که در بخش کیفی قابلیت¬های نوآوری تکنولوژیک با استفاده از مصاحبه با خبرگان استخراج و سپس با استفاده از تکنیک دلفی پالایش می شد. در بخش کمی ، مدل طراحی شده با استفاده از روش معادلات ساختاری گردید. اثر عوامل 18 گانه بر قابلیتهای نواورانه کاملا مثبت و اثرگذار نشان داد. به عبارت دیگر می توان گفت 18 عامل تعیین شده می تواند در صنعت خودرو منجر به بروز نوآوری در تکنولوژی شود و قطعا در این صنعت اثرگذار است.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: نوآوری تکنولوژیک قابلیت¬های نوآوری معادلات ساختاری خودروسازی