بررسی استرس و تاثیر آن بر محیط کاری افراد در سازمان های اداری ایران

بررسی استرس و تاثیر آن بر محیط کاری افراد در سازمان های اداری ایران

محسن علمداری1 امیر علمداری2

1) دانشجوی مقطع دکتری تخصصی مدیریت دولتی گرایش خط مشی گذاری عمومی،دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسالمی واحد تهران جنوب.ایران
2) نویسنده همکار

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com)
چکیده :
هدف این مقاله بررسی پدیده‌ای مانند استرس کاری و اثرات آن بر افراد و سازمان‌ها است. به طور کلی، تعاریف متعددی از این اختلال وجود دارد. توضیحات ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی گواه این موضوع است که استرس کاری یک پاسخ منفی عاطفی و جسمی است که ناشی از این واقعیت است که فرد نمی تواند خواسته های شغلی خود را برآورده کند یا فکر می کند که نمی تواند با وظایف کاری خود کنار بیاید. این وضعیت معمولاً با علائمی مانند تحریک پذیری، افسردگی، احساس نارضایتی، افسردگی یا حتی بیماری های قلبی همراه است در برخی موارد، استرس شغلی می تواند منجر به پرخاشگری و خشونت نسبت به دیگران (همکاران، اعضای خانواده و حتی افراد کاملا ناشناس) شود. مدیران شرکت‌های پیشرو مدت‌هاست متوجه شده‌اند که این پدیده هم برای کارکنان و هم برای شرکت‌ها خطرناک است و یکی از اولویت‌های آن‌ها حذف عوامل استرس کاری و یا به حداقل رساندن آنهاست.این موارد جزو مهمترین سؤالاتی هستند که در اینجا به آنها پاسخ داده میشود.
کلمات کلیدی : استرس کاری محیط خواسته های شغلی نارضایتی