اثربخشی آموزش معلمان فلسفه از دیدگاه معلمین

زهرا خداوردی1

1) دبیر رسمی آموزش و پرورش شهرستان زرند

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com)
چکیده :
چکیده نظارت آموزشی مفهوم گسترده ای است که فعالیت های یادگیری در حین آموزش را شامل می شود. نظارت آموزشی موجب می شود که فعالیتهای معلمان فلسفه با آگاهی کامل از چارچوب علمی در موقعیت های آموزشی موثر تر انجام شود. نظارت تنها تا زمانی که با عمل آموزشی مرتبط باشد، موثر و مفید خواهد بود.در این مقاله ابتدا به توصیف و پیشینه نظارت آموزشی در جهان و ایران پرداخته می شود. و سپس عوامل اثربخشی نظارت و آموزش معلمان فلسفه را مورد بررسی و به نقد و ارزیابی آن پرداخته می شود. هدف از این پژوهش بررسی عوامل موثر بر افزایش نظارت و راهنمایی معلمان فلسفه از دیدگاه معلمین متوسطه دوم شهر زرند است.از بین معلمان فلسفه متوسطه دوم شهرزرند در سال تحصیلی 1402-1403 نمونه ای به حجم 159 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردید، و برای حجم اطلاعات از پرسشنامه عوامل موثر برنظارت آموزشی و راهنمایی معلمان فلسفه بود، استفاده شد. وضعیت موجود ارایه خدمات و آموزش معلمان فلسفه در شهر زرند در سطح قابل قبول بود و در وضعیت مطلوب،معلمان فلسفه خواهان دریافت نظارتی در سطح بالاتر از کفایت مطلوب می باشند.
کلمات کلیدی : آموزش- متوسطه دوم - زرند- نظارت