نحوه اثرگذاری بازاریابی موبایلی بر مدیریت فروش در کسب و کارهای کوچک (مورد مطالعه نمایندگی های بیمه دانا شهر کرمانشاه)

نحوه اثرگذاری بازاریابی موبایلی بر مدیریت فروش در کسب و کارهای کوچک (مورد مطالعه نمایندگی های بیمه دانا شهر کرمانشاه)

رومینا ایزدی1

1) کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بین المللی دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرمانشاه،ایران

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com)
چکیده :
اين تحقيق نحوه اثرگذاری بازاریابی موبایلی بر مدیریت فروش در کسب و کارهای کوچک (نمايندگي هاي بيمه دانا شهر کرمانشاه) مي پردازد. جامعه آماري تحقيق شامل کل نمايندگي هاي بيمه دانا شهر کرمانشاه به تعداد 80 نمايندگي و روش نمونه گيري هم به صورت نمونه گيري تمام شمار بوده است. با توجه به ساختار مسئله از نرم افزار SPSS استفاده شده است. پس از بررسي عوامل اثرگذار به کمک پرسشنامه، تأثير هرکدام از عوامل بدست آمد. نتايج نشان داد ميدهدکه محيط موبايل، چشم انداز تجارت موبايل و تکنولوژي موبايل تأثير مثبت و معناداري در عملکرد فروش نمايندگيهاي بيمه دانا دارند ولي وقتي که تمام متغيرها را به صورت يکجا وارد مدل کرديم، به اين نتيجه رسيديم که تنها متغير محيط موبايل بر عملکرد فروش تأثير مثبت و معني داري دارد و متغيرهاي تکنولوژي موبايل و چشم انداز تجارت موبايلي داراي اثر همزماني قابل قبولي نمي باشند.
کلمات کلیدی : بازاریابی موبایلی تکنولوژي موبايل بیمه دانا کسب و کارهای کوچک