بررسی تأثیر بازاریابی دیجیتال برارزش افرینی برند درشرکت¬های دانش¬بنیان

بررسی تأثیر بازاریابی دیجیتال برارزش افرینی برند درشرکت¬های دانش¬بنیان

ناصر سیف اللهی1 قاسم زارعی2 کیمیا ترابی3

1) استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی،دانشگاه محقق اردبیلی،اردبیل،ایران
2) دانشیار، مدیریت بازرگانی ،دانشکده علوم اجتماعی،دانشگاه محقق اردبیلی،اردبیل،ایران.
3) دانشجوی کارشناسی ارشد بازاریابی ، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.

محل انتشار : اولین کنفرانس ملی مدیریت در عصر تحولات با تاکید بر فناوری، علم و عمل(manageuma.ir)
چکیده :
در عصر حاضر، بازاریابی دیجیتال در سازمان¬ها و به¬ویژه درشرکت¬های دانش¬بنیان می¬تواند ارزش آفرینی و قابلیت¬های شرکت-ها ¬را تحت¬تأثیر قرار دهد، که این موضوع لزوم بهره گیری از این متغیرها را جهت موفقیت شرکت¬ها و به¬تبع آن ارتقا ارزش آفرینی برند را هر چه بیشتر آشکار می¬کند. همچنین با توجه به فضای رقابتی این حوزه، بدون تردید برندسازی کلید دستیابی به تمایز و کسب مزیت رقابتی در این عرصه است. هدف پژوهش حاضر تأثیر بازاریابی دیجیتال بر ارزش¬آفرینی برند درشرکت¬های دانش¬بنیان بوده¬است. روش تحقیق حاضر توصیفی -پیمایشی بوده است. جامعه آماری این تحقیق مدیران، کارشناسان، کارمندان و اعضای هیئت‌ علمی در رشته مدیریت با گرایش بازاریابی در شهر اردبیل تشکیل داده اند. در این روش چون فهرستی از اعضاي جامعه-آماريمان را نداريم، جامعه را نامعلوم فرض مي¬كنيم و بر مبنای فرمول كوكران از حداقل حجم نمونه ٣٨٤ نفر را در نظر مي گيريم. روش گردآوری اطلاعات در این پژوهش میدانی و بر مبنای بکارگیری سه پرسشنامه استاندارد؛ پرسشنامه بازاریابی دیجیتال، پرسشنامه ارزش¬آفرینی بوده است. سنجش روایی آن با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی¬ و پایایی از طریق آلفای کرونباخ انجام گرفته است. به کمک تحلیل مسیر و مدل¬سازی معادلات ساختاری از طریق نرم¬افزار لیزرل، تجزیه¬وتحلیل داده¬ها انجام شده است. با توجه به یافته¬های تحقیق می¬توان به تأثیر مثبت و بامعنی بازاریابی دیجیتال بر ارزش¬آفرینی برند پی برد.
کلمات کلیدی : بازاریابی دیجیتال تحول دیجیتال ارزش¬آفرینی برند شرکت دانش¬بنیان