تحلیل و بررسی اهمیت محرک¬های تحول دیجیتال در مدیریت لجستیک توزیع و پخش

تحلیل و بررسی اهمیت محرک¬های تحول دیجیتال در مدیریت لجستیک توزیع و پخش

محمدباشکوه اجیرلو1 گلثوم اکبری آرباطان2

1) استاد گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه محقق اردبیلی
2) دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه محقق اردبیلی

محل انتشار : اولین کنفرانس ملی مدیریت در عصر تحولات با تاکید بر فناوری، علم و عمل(manageuma.ir)
چکیده :
به دلیل توسعه گسترده فن‌آوری، یک مفهوم جدیدی در کسب‌وکارهای پیشرفته به‌عنوان مفهوم پایه‌ای برای ارائه تغییرات تحت عنوان تحول دیجیتال استفاده می‌شود؛ که سازمان¬ها با استفاده از فن¬آوری¬های دیجیتال برای ایجاد ارزش، به تغییراتی که در محیط¬شان رخ می¬دهد، پاسخ می¬دهند. جای تعجب نیست که تحقیقات در دهه های اخیر دانشگاهیان را به مطالعه و درک تجربه فعالیت‌های بازاریابی در صنعت حمل و نقل در واقعیت جدید وادار می‌کند. دانش و مهارت در بازاریابی برای سازماندهی کار موثر سیستم های حمل و نقل مورد نیاز است. داشتن توانایی انتخاب یک استراتژی بازاریابی، استفاده از اطلاعات اقتصادی و درک راه‌های افزایش رقابت شرکت‌های حمل‌ونقل حیاتی است. هدف این مطالعه به دست آوردن بینشی در مورد شیوه¬های ترکیبی از فعالیت¬های آفلاین و آنلاین لجستیک و خدمات مشتری بود که کسب و کار باید در محیط دیجیتال به آن تسلط یابد. دریافته‌ایم که موفقیت در بازار توسط سازمان‌هایی حاصل می‌شود که به طور منظم ایده‌های جدید کارآفرینی، علمی و فنی تولید می‌کنند و منابع را برای ایجاد، توسعه و راه‌اندازی محصولات، خدمات و فناوری‌های جدید در بازار تثبیت می‌کنند. با استفاده از ادبیات، محرک‌های دگرگونی مدیریت لجستیک توزیع را در زمینه دیجیتالی شدن مشخص کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این فرآیند در درجه اول بر مدیریت کانال‌های توزیع تأثیر می‌گذارد. اهمیت تحول دیجیتال در مدیریت کانال¬های توزیع بررسی می¬شود. این کار باعث می¬شود تا معیارهای تصمیم¬گیری سازمانی برای ارزیابی گزینه¬های مختلف کانال توزیع و فرصت¬های یکپارچه سازی ارائه شود. نتایج به‌دست‌آمده در طول مطالعه، تعمیق دانش را در مورد عواملی که یکپارچه‌سازی سیستم توزیع، اصول تعامل بین موضوعات توزیع و ابزارهای مربوطه را برای متحد کردن علایق پیکربندی می‌کنند، ارائه می‌کند. علاوه بر این، روابط و ارتباطات ایجاد شده بین شرکت¬کنندگان در اکوسیستم¬های دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است، بنابراین مطالعه قادر خواهد بود اهمیت محرک¬های تحول دیجیتال در مدیریت لجستیک توزیع و پخش را نشان دهد.
کلمات کلیدی : تحول دیجیتال فناوری مدیریت لجستیک کانال¬های توزیع حمل‌ونقل