مطالعه و بررسی مفهوم کوچینگ( مربیگری) و تاثیر آن در رفتارکارکنان شهرداری شهر قم

مطالعه و بررسی مفهوم کوچینگ( مربیگری) و تاثیر آن در رفتارکارکنان شهرداری شهر قم

علی درخشان مهر1

1) کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاداسلامی واحد

محل انتشار : اولین همایش بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، حقوق، علوم انسانی و کارآفرینی(icmlhe.ir)
چکیده :
امروزه ظهور ایده ی متعالی مدیریت دانش و اهمیت حفظ و گسترش دانش سازمانی، و اهمیت روزافزون موضوع تبدیل دانش به دانایی به مثابه ی یک مقوله ی مدیریتی فرهنگی موجب اهمیت یافتن نقش کوچینگ سازمانی شده است. هدف از اين مقاله بررسي مفهوم مربیگری، شناسايي مهارت هاي آن مي باشد. این تحقیق از نظر هدف، اکتشافی و از نظر روش گردآوری داده¬ها کیفی و از نوع مقاله پژوهشی است. روش گردآوری اطلاعات کتابخانه¬ای است. نتايج نشان داد كه مهارت های مهم مربیگری شامل گوش دادن فعال، سؤال کردن، ایجاد رابطه ی دوستانه، همدلی، تحلیل و جمع بندی، تغییر چارچوب ذهنی ثابت، تمرکز، روشنفکری و قضاوت نکردن، دادن بازخوردهای سازنده و مقاومت در برابر میل به راه حل دادن، استخراج و استنباط عقايد و ارزش ها، برقراري اعتماد به نفس، القاء هدف تیمی، مهارت تیم سازی، بهبود اثربخشی سازمانی، ایجاد صمیمیت، تاکید برنقاط قوت، تشویق و تبریک، اخلاق مداری، حمایت مداوم و انگیزه بخشی، برنامه ریزی و اقدام مي باشد.
کلمات کلیدی : کوچینگ مربيگري مهارت هاي مربیگری شهرداری قم