نقش پداگوژی در بازیگری کودک و نوجوان با تکیه بر دیدگاه انسان و طبیعت «دائو»

نقش پداگوژی در بازیگری کودک و نوجوان با تکیه بر دیدگاه انسان و طبیعت «دائو»

پرستو اعتماد گلستانی1 حسین اردلانی2

1) دانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشکده هنر و معماری، تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2) دانشیار گروه فلسفه هنر، دانشکده هنر و معماری، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان ، ایران

محل انتشار : کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان(icahu.com)
چکیده :
لزوم آموزش صحیح کودک و نوجوان و تأثیرات آن در یادگیری مهارت‌های اصلی زندگی بر کسی پوشیده نیست. این موضوع در زمینه داشتن زندگی بهتر و آینده‌ای درخشان‌تر کودکان نیز تأثیرات مهم و غیرقابل ‌انکاری دارد. پداگوژی می‌تواند زندگی هنری و آینده کودک را به بهترین شکل تحت تأثیر قرار داده و زمینه رشد فکری، تقویت هوش و خلاقیت، استفاده صحیح از حواس پنج‌گانه، همزیستی مسالمت‌آمیز و کاربردی با طبیعت و جهان هستی را فراهم کند. بر این اساس باید دانست که سیستم آموزش بازیگری، پداگوژی چه جایگاه و تأثیر مثبتی در روند تربیت بازیگران کودک و نوجوان دارد؛ و تأثیرات عملی آن در تلفیق با نظریات انسان و طبیعت «دائو» در فرایند آموزش چگونه است؟ در این جستار پژوهشگر کوشیده تا با استفاده از مقالات، کتب و آراء اساتید، صاحب‌نظران و تحقیقات به روش کتابخانه‌ای و تجربیات میدانی در طی سال‌ها به شکل عملی/کارگاهی به پرسش‌ ذکر شد پاسخ‌ دهد. و جایگاه پداگوژی را در آموزش به کودکان از راه بازیگری خلاق بررسی کند و در انتها با جمع‌بندی مطالب بتواند ضرورت توجه به پداگوژی در بازیگری کودک و نوجوان و اثرات فراوان و غیرقابل انکار دیدگاه انسان و طبیعت «دائو» در رفتار، ذهن، آینده‌ی کودک و نوجوان و آموزش مهارت‌های زندگی را ارائه دهد.
کلمات کلیدی : بازیگری کودک و نوجوان پداگوژی دائو انسان طبیعت