شیوه اجرای گرافیکی تبلیغات تعاملی سه بعدی محیطی آنامورفیک سطوح مقعر
شیوه اجرای گرافیکی تبلیغات تعاملی سه بعدی محیطی آنامورفیک سطوح مقعر
مرضیهسادات شهیدی1
1) دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه علوم
محل انتشار :
کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان(icahu.com)
چکیده :
در تبلیغات تعاملی، مبنا؛ دعوت مخاطب به منظور ارتباط سریع و بهتر با تبلیغ موردنظر می¬باشد و قدرت تاثیر این نوع تبلیغ در بین مخاطبان بسیار زیاد است. تبلیغات تعاملی از مهمترین رسانه¬های این عصر هستند که از پیشرفتهترین تکنولوژی¬ها برای برقراری ارتباط با مخاطب بهره می¬گیرند. تبلیغات تعاملی، شیوه¬ای از تبلیغات است که در آن مخاطب درگیر تبلیغ میشود یعنی برخلاف تبلیغات سنتی، فقط آن را مشاهده نمی¬کند، به این منظور، شرکت تبلیغ¬کننده در حین درگیر کردن مخاطب او را ترغیب می¬کند تا کاری را انجام دهد مثلاً به جایی نگاه کند، جمله یا کلمه¬ای را بگوید، دست خود را حرکت دهد و... اما این کار واقعاً برای مخاطبان جذاب است؟ نکته مهم اینجاست که تبلیغ¬کننده مخاطبان را مجبور به انجام کاری نمی¬کند بلکه آنقدر خلاقیت این نوع تبلیغات زیاد است که مخاطب، خود در آن شرکت می¬کند و به دلیل دو طرفه بودن ارتباط تبلیغ¬کننده و مخاطب، تبلیغ و برند مورد نظر در ذهن مخاطب باقی میماند. این نوع از تبلیغات بهترین فرم برای ایجاد ارتباط مستقیم بین مخاطب و تبلیغ¬کننده است. همچنین بازاریابی تعاملی بر پایه یک فرآیند بازاریابی یک به یک است که در مقابل اقدامات فردی مشتریان واکنش نشان میدهد و این توانایی به معنی بازاریابی مبتنی بر طرف دیگر است که بسیار مؤثرتر از بازاریابی مستقیم و طبیعی است. در این مقاله به یکی از شیوههای اجرایی تبلیغات تعاملی سه بعدی آنامورفیک ( سطوح مقعر) که در مقالات قبل به طبقهبندی و توضیح آنها پرداخته ام با استفاده از نرم افزار Anamorphic me میپردازم. به طور کلی میتوان گفت دو نوع تصاویر آنامورفیک وجود دارد. تصاویری که نیاز به وسیله خاصی برای دیدن ندارند و تصاویری که نیاز به وسیلهای برای دیدن دارند یا به عبارتی: تصاویر آنامورفیک وابسته به زاویه دید و تصاویر آنامورفیک وابسته به بازتاب که در این مقاله ما به تصاویر آنامورفیک وابسته به بازتاب میپردازیم.
کلمات کلیدی :
واژههای کلیدی: تبلیغات تعاملی
تبلیغات سه بعدی
تبلیغات محیطی
آنامورفیک
سطوح مقعر