بررسی و نحوه اجرای کامپیوتری تبلیغات تعاملی سه¬بعدی آنامورفیک سطح زمین و نحوه تعامل مخاطب با تبلیغ

بررسی و نحوه اجرای کامپیوتری تبلیغات تعاملی سه¬بعدی آنامورفیک سطح زمین و نحوه تعامل مخاطب با تبلیغ

مرضیه‌سادات شهیدی1

1) دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه علوم

محل انتشار : کنفرانس ملی معماری، شهرسازی، هنر، طراحی صنعتی، ساخت و فناوری حکمت بنیان(icahu.com)
چکیده :
چكيده در پژوهش‌های پیشین، موضوعات مختلفی چون مباحث تبلیغ، گرافیک محیطی و تبلیغات تعاملی، همچنین هنر آنامورفیک و پرسپکتیو را مورد بحث نظری قرار دادیم. امروزه آنامورفیک¬ها عمدتا در زمینه طراحی گرافیک و معماری و تبلیغات استفاده می¬شوند. حال با استفاده از نظریه¬¬های گردآوری شده و نتایجی که در تبلیغات تعاملی سه بعدی آنامورفیک مطرح کردیم به چگونگی اجرای کامپیوتری تبلیغات آنامورفیک در سطح زمین (کف) با استفاده از فنآوری نوین چاپ و استیکر و فن پرسپکتیو معکوس و همچنین به چگونگی ارتباط، بین محصول و مخاطب می¬پردازیم. با استفاده از تکنولوژی جدید و رایانه، اجراهای دستی جای خود را به اجراهای دیجیتالی دادند. حالت های کاری تغییر پیدا کرده است، کامپیوتر و ویدئو پروژکتورها ساخت هندسی و تحقق آنامورفیک¬ها را ساده می¬کنند. این شیوه از تبلیغ به دلیل بازخوردهای واقعی و استفاده از تکنولوژی خاص می¬تواند یکی از راهکارهای تبلیغات محیطی جذاب مطرح شود و به جذب مخاطب و در نهایت به فروش کالا منجر شود. در این نوع از تبلیغات تعاملی سه بعدی که با استفاده از تکنیک¬های اپتیکی و هندسی پیچیده با توجه به زاویه دید مخاطب انجام می¬گیرد، بیننده با استفاده از زوایای دید خاص و دوربین تلفن همراه می¬تواند به تصویر مجازی جدیدی دست پیدا کند، همین عامل می‌تواند بعد از ارسال به گونه¬ای از تبلیغات، مبدل گردد. ما در این پژوهش به چگونگی اجرای فن پرسپکتیو معکوس، با استفاده از نرم افزار فتوشاپ به چگونگی اجرای این تبلیغات با استفاده از ایجاد خطای دید و چاپ استیکر و نصب آن در محیط و در آخر نحوه تعامل مخاطب با سوژه مورد نظر می¬پردازیم.
کلمات کلیدی : واژه‌های کلیدی: اجرای کامپیوتری تبلیغات تعاملی تبلیغات سه بعدی آنامورفیک تبلیغ