تاثیر چابکی استراتژیک بر وفاداری به برند با نقش میانجی پویایی محیط در شعب بانک شهر تهران

نمایش چکیده انگلیسی

تاثیر چابکی استراتژیک بر وفاداری به برند با نقش میانجی پویایی محیط در شعب بانک شهر تهران

یعقوب مرادپور 1 مهسا اشرف 2 سید جعفر قدیری نژاد 3

1 ) فارغ التحصیل کارشناسی ارشد موسسه غیر انتفاعی نیما محمودآباد
2 ) فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی نیما محمود آباد
3 ) مدرس موظفی موسسه غیر انتفاعی نیما محمود آباد

محل انتشار : نهمین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی و ششمین کنگره بین المللی عمران، معماری و شهرسازی آسیا(9icrsie.com)
چکیده :
در دنیای کنونی، بانک‌ها از عوامل حیاتی توسعه کشورها محسوب می‌شوند و مشتریان به عنوان علت وجودی در ادامه حیات بانک‌ها از اولویت خاصی برخوردارند. با توجه به اینکه بانک به عنوان یک موسسه مالی و اعتباری که سرمایه اصلی و منافع مالی آن از طریق سپرده‌گذاری و ارائه خدمات به مشتریان تأمین می‌گردد، وفاداری مشتریان به برند بانک می‌تواند به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت و سودآوری بانک به حساب آید.به این منظور پژوهش حاضر با روش توصیفی-پیمایشی و کاربردی، تاثیر چابکی استراتژیک بر وفاداری به برند با نقش میانجی پویایی محیط در شعب بانک شهر شعب تهران را مورد مطالعه قرار داده است. جامعه آماری مطالعه حاضر، کلیه کارکنان رسمی بانک شهر شهر تهران به تعداد4250 نفر هستند که با استفاده از فرمول کوکران نمونه ای 352 نفره انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه های استاندارد چابکی سازمانی، وفاداری به برند و پویایی محیط می باشد. نرم افزارهای مورد استفاده در تحقیق حاضر spss24 و Smartpls بوده است.نتایج تحقیق نشان داد چابکی استراتژیک بر وفاداری به برند و پویایی محیط در شعب بانک شهر تهران تاثیر معنا داری دارد و در این میان پویایی محیطی نیز بر وفاداری به برند در شعب بانک شهر تهران تاثیر معناداری دارد. واژگان کلیدی: چابکی استراتژیک،وفاداری،برند،پویایی محیطی،بانک شهر.
کلمات کلیدی : چابکی استراتژیک وفاداری برند پویایی محیطی بانک شهر