جایگاه ایران در صنعت توریسم با توجه به الگوی رفتاری گردشگران در سطح جهان بالاخص گردشگران فرانسوی

جایگاه ایران در صنعت توریسم با توجه به الگوی رفتاری گردشگران در سطح جهان بالاخص گردشگران فرانسوی

روح الله موحدی1

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار، راهکارها و چالش ها با محوریت کشاورزی ، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری(2icsda.ir)
چکیده :
با اینکه ایران از لحاظ تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی دارای یک پتانسیل ویژه‌ای می‌باشد با اینحال دانستن این موضوع اهمیت دارد که از لحاظ گردشگری این کشور بیشتر صادر‌کننده توریست می‌باشد تا دریافت کننده آن. تعداد گردشگران خارجی ـ منجمله فرانسوی ـ که از این کشور بازدید می‌کنند پایین می‌باشد. چرا گردشگران خارجی منجمله فرانسوی کمتر به ایران سفر می کنند؟ آیا رابطه‌ای میان این موضوع با تصویر و شناختی که این گرشگران از ایران دارند وجود دارد؟ الگوی رفتاری گردشگری در سطح جهانی به چگونه می‌باشد و در این بین گردشگران فرانسوی از چه الگوی رفتاری در این زمینه پیروی می‌نمایند؟ بدین منظور؛ ما از تئوری تصورگری اجتماعی که پیوند نزدیکی با مسئله تحقیق مان دارد بهره خواهیم گرفت. این تحقیق از آن جهت اهمیتی ویژه دارد که با آنکه ایران در حال حاضر از جهت جذب گردشگر از کشورهای همسایه خود ـ بویژه ترکیه و امارات عربی متحده ‌‌ـ عقب می‌باشد ولی با اینحال امروزه این آرزو را در سر می‌پروراند تا بخش گردشگری خود را مجددا احیا نماید
کلمات کلیدی : گردشگری تصورگری اجتماعی الگوی رفتاری فرانسه ایران