بررسی اثربخشی آموزش برنامه موفقیت تحصیلی بر مهارتهای تفکر انتقادی و روابط انسانی دانش آموزان متوسطه شهرستان بوشهر

بررسی اثربخشی آموزش برنامه موفقیت تحصیلی بر مهارتهای تفکر انتقادی و روابط انسانی دانش آموزان متوسطه شهرستان بوشهر

زهرا شریفی بلو1 رضا فراشنبدی2

1) بررسی اثربخشی آموزش برنامه موفقیت تحصیلی بر مهارتهای تفکر انتقادی و روابط انسانی دانش آموزان متوسطه شهرستان بوشهر
2) Evaluate the effectiveness of training programs for academic success in high school students critical thinking skills and human relations Bushehr city

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی(2mahconf.com)
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش برنامه موفقیت تحصیلی بر مهارتهای تفکر انتقادی و روابط انسانی دانش آموزان متوسطه شهرستان بوشهر می‌باشد. روش تحقیق از نوع شبه آزمایش طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر، كليه دانش آموزان متوسطه شهرستان بوشهر بودند که از بین آنها تعداد 40 نفر به عنوان نمونه پژوهش از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه استاندارد مهارت تفکر انتقادی فاشیون و پرسشنامه محقق ساخته روابط انسانی می باشد. نتایج نشان داد که آموزش برنامه موفقیت تحصیلی بر تفکر انتقادی دانش آموزان موثر است. آموزش برنامه موفقیت تحصیلی بر روابط انسانی دانش آموزان موثر است.
کلمات کلیدی : برنامه موفقیت تحصیلی مهارتهای تفکر انتقادی روابط انسانی.