بررسی تاثیر ادغام مدارس راهنمایی و متوسطه بر ابعاد تحصیلی، تربیتی دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول از دیدگاه اولیای مدارس منطقه 2 شهر تهران

بررسی تاثیر ادغام مدارس راهنمایی و متوسطه بر ابعاد تحصیلی، تربیتی دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول از دیدگاه اولیای مدارس منطقه 2 شهر تهران

شادی بهنود فرد1

1) کارشناسی ارشد برنامه ریزی آموزشی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات البرز-پردیس البرز

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی(2mahconf.com)
چکیده :
دوران نوجوانی از اساسی¬ترین مراحل زندگی هر فرد می باشد، پایه و اساس زندگی هر فردی در این دوران بنیان گذاشته می شود و او را به سمت آینده ای درخشان راهنمایی می کند. به موازات این دوران پر مخاطره و پر¬تنش، ورود و یا حذف مرحله جدیدی از تحصیل می¬تواند اثرات مهمی در ابعاد مختلف شخصیت فرد داشته باشد. دوران تحصیلی بر طبق سیاست¬های جدید در سال 88-89 به دو دوره شش ساله ابتدایی ومتوسطه تقسیم شده است. دوره راهنمایی ومتوسطه در هم ادغام گردید و به دوره متوسطه اول و دوم تبدیل شد. ادغام دو گروه راهنمایی ومتوسطه آثار مثبت و منفی زیادی در¬بردارد.در این تحقیق با عنوان بررسی تأثیر ادغام مدارس راهنمایی ومتوسطه بر ابعاد تربیتی –تحصیلی دانش آموزان دختردوره متوسطه اول منطقه 2 شهر تهران از دیدگاه اولیاءمدارس به بررسی اثرات این ادغام از دو بعدتربیتی و تحصیلی با روش توصیفی و پس¬رویدادی پرداخته شده است. پرسشنامه¬ای محقق ساخته با 22گویه آماده شد که پس از بررسی روایی توسط اساتید صاحب فن، آلفای کرونباخ آن معادل82/0 بدست آمده است. نمونه آماری 196 نفر از معلمین مدارس ادغامی دخترانه بودند که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده¬ها با استفاده از نرم افزار spssمورد بررسی آمار توصیفی(درصد فراوانی،میانگین، انحراف معیار) و با استفاده از آزمون t تک گروهی مورد بررسی آمار استنباطی قرار گرفتند. در سطح معنا داری 99 درصد نتایج به صورت زیر بدست آمد. ادغام مدارس راهنمایی ومتوسطه بربعد پیشرفت تحصیلی، بعداخلاقی، بعداجتماعی و بعدعاطفی دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول تأثیر دارد.
کلمات کلیدی : مدارس ادغامی بعد اخلاقی پیشرفت تحصیلی بعد عاطفی بعد اجتماعی