فناوری های نوین در آموزش، چالش یا فرصت؟

مریم ریوندی1 طیبه بینقی2 امین باغجری3

1) دانشجوی دکترا حسابداری
2) دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری
3) دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی(2mahconf.com)
چکیده :
امروزه با توجه به شتاب یادگیری الکترونیکی و پیشرفت آن در زمینه های مختلف ، موسسات و نهادهای آموزشی ،اگر زمان روش های سنتی آموزش و پرورش به پايان هم نرسيده باشد، دست كم ديگر پاسخگوی تمامی نيازهای نظام آموزشی نيست. لذا دست اندر کاران درصدد رفع کاستی های سیستمهای قبلی و سنتی برآمده اند. اولین مسئله ای که در اجرای فناوری نوین ذهن افراد را به خود مشغول می کند هزینه و زمان تهیه محتوای الکترونیکی است . البته باید توجه داشت این گام با چالشهایی دیگر نظیر : ناآشنایی معلمان و دانش آموزان با فناوری‌های نوین ، کمبود محتوای الکترونیکی و زمان بر بودن ایجاد آن ، نبود پشتیبانی فنی، عدم انگیزه کافی در معلمان برای اجرا و ..... باعث شده تا متخصصان و دست اندر کاران نظام آموزشی بدنبال یافتن راهکارهای مناسب باشند. در این مقاله که به روش مروری- تحلیلی گردآوری شده ضمن بررسی استفاده از فناوری های نوین در آموزش به بررسی مشکلات و مزیت‌ها می پردازد و به این نتیجه می رسد که این رویکرد با وجود چالش‌ها می‌تواند فرصتی برای گامی رو به جلو در عرصه آموزش و تحولات و تغییرات آن باشد.
کلمات کلیدی : ict فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش