فناوری های نوین در آموزش، چالش یا فرصت؟
فناوری های نوین در آموزش، چالش یا فرصت؟
مریم ریوندی1 طیبه بینقی2 امین باغجری3
1) دانشجوی دکترا حسابداری
2) دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری
3) دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران
محل انتشار :
دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی(2mahconf.com)
چکیده :
امروزه با توجه به شتاب یادگیری الکترونیکی و پیشرفت آن در زمینه های مختلف ، موسسات و نهادهای آموزشی ،اگر زمان روش های سنتی آموزش و پرورش به پايان هم نرسيده باشد، دست كم ديگر پاسخگوی تمامی نيازهای نظام آموزشی نيست. لذا دست اندر کاران درصدد رفع کاستی های سیستمهای قبلی و سنتی برآمده اند. اولین مسئله ای که در اجرای فناوری نوین ذهن افراد را به خود مشغول می کند هزینه و زمان تهیه محتوای الکترونیکی است . البته باید توجه داشت این گام با چالشهایی دیگر نظیر : ناآشنایی معلمان و دانش آموزان با فناوریهای نوین ، کمبود محتوای الکترونیکی و زمان بر بودن ایجاد آن ، نبود پشتیبانی فنی، عدم انگیزه کافی در معلمان برای اجرا و ..... باعث شده تا متخصصان و دست اندر کاران نظام آموزشی بدنبال یافتن راهکارهای مناسب باشند. در این مقاله که به روش مروری- تحلیلی گردآوری شده ضمن بررسی استفاده از فناوری های نوین در آموزش به بررسی مشکلات و مزیتها می پردازد و به این نتیجه می رسد که این رویکرد با وجود چالشها میتواند فرصتی برای گامی رو به جلو در عرصه آموزش و تحولات و تغییرات آن باشد.
کلمات کلیدی :
ict
فناوری اطلاعات و ارتباطات
آموزش