نقش ورزش بر فرایند یاددهی-یادگیری دانش آموزان

رضا یحیی آبادی1 جواد نجفی مقدم2 محمد امین شجاعی ارانی3 هادی خودسیانی4

1) دانشجوی کارشناسی پیوسته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان نجف آباد
2) دانشجوی کارشناسی پیوسته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان نجف آباد
3) دانشجوی کارشناسی پیوسته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان نجف آباد
4) دانشجوی کارشناسی پیوسته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان نجف آباد

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی(2mahconf.com)
چکیده :
چکیده آمادگی جسمانی و کارایی بدنی یک عامل مهم و اساسی است که ضامن سلامتی و قدرت بدنی کافی در حیات آدمی است . دانش آموزی که قدرت و توانایی بدنی لازم را دارد می تواند وظایف و فعالیت های روزانه را بدون خستگی و با شور و نشاط انجام دهد. این آمادگی جسمانی سبب ساز پیشرفت دانش آموز در زمینه های مختلف زندگی از جمله یادگیری ، تحصیل و پیشگیری از بیماری های مختلف است. آموزش و پرورش باید به هر سه حیطه شناختی، عاطفی ، اجتماعی و روانی- حرکتی توجه لازم را داشته باشد و برای هر کدام برنامه ای جداگانه و عین حال در تعامل طراحی و تنظیم نماید تا به خوبی دستیابی به اهداف آموزشی میسر شود. نقش معلم ورزش در مدارس بسیار ویژه و کلیدی است زیرا به دلیل ماهیت عملی کلاس ورزش، میزان اثرگذاری معلم ورزش بر دانش آموزان بسیار زیاد خواهد بود و می توان با اجرای فعالیت های ورزشی مناسب روند یادگیری دانش آموزان را بهبود بخشید. این نوشتار، اهمیت ورزش در ابعاد مختلف انسان و نقش آن در یادگیری انسان را بیان می کند و همچنین مطالبی را راجع به تربیت بدنی و زنگ ورزش در مدارس شرح می دهد. واژگان کلیدی: دانش آموزان، فرآیند یاددهی و یادگیری، فعایت های ورزشی ، آمادگی
کلمات کلیدی : دانش آموزان فرآیند یاددهی و یادگیری فعایت های ورزشی آمادگی