پيش بيني رفتار خريد ناگهاني محصولات ورزشي در بين دبيران تربيت بدني شهرستان خوي از طريق ابعاد شخصيت

پيش بيني رفتار خريد ناگهاني محصولات ورزشي در بين دبيران تربيت بدني شهرستان خوي از طريق ابعاد شخصيت

عذرا جعفری1

1) عذرا جعفری

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی(2mahconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر، با هدف بررسي پيش بيني رفتار خريد ناگهاني محصولات ورزشي در بين دبيران تربيت بدني شهرستان خوي از طريق ابعاد شخصيت انجام شد. روش تحقيق به كار گرفته شده در اين تحقيق، از نظر هدف كاربردي و از نظر روش توصيفي - همبستگي است. جامعه آماري تحقيق، شامل كليه دبيران تربيت بدني شهرستان خوي كه بر اساس مركز آمار و اطلاعات آموزش و پرورش در سال تحصيلي 95-94 به تعداد 138 نفر بوده است. در این تحقیق جامعه مساوی نمونه است لذا از روش سرشماري براي نمونه گيري استفاده شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه شخصيتي نئو (1992) و پرسشنامه رفتار خرید ناگهانی سهرابی و همكاران (1393) استفاده شد. روايي صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها توسط اساتيد متخصص حوزه مديريت تربيت بدني تاييد و پایایی درونی از طریق آلفاي كرونباخ بالاتر از 7/0 براي هر دو پرسشنامه بدست آمد. جهت تجزيه و تحليل داده ها از روشهاي آمار توصيفي (فراواني، درصد، ميانگين و انحراف معيار) و آمار استنباطي (تحليل رگرسيون) استفاده گرديد. اطلاعات حاصل با نرم افزار spss مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. تحليل رگرسيون نشان داد كه تنها شخصيت گشودگي قادر به پيش بيني رفتار خريد ناگهاني مي باشد.
کلمات کلیدی : رفتار خريد ناگهاني شخصيت دانشجويان دبيران شهرستان خوي