بررسي كاربري مدل FRO برتعيين سطح وفاداري مشتريان فروشگاههاي زنجيرهاي شهروند
بررسي كاربري مدل FRO برتعيين سطح وفاداري مشتريان فروشگاههاي زنجيرهاي شهروند
محمد حیدری1 متینه مقدم2 حبیب اله دانایی3
1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بینالملل، دانشگاه پیام نور، مرکز بین الملل عسلویه، ایران، کد پستی:3168144444، شماره تلفن: (02165350056، شماره و 09195286393)، E - mail:
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بینالملل، دانشگاه پیام نور، مرکز تهران غرب، ایران E - mail:
3) دکتری مدیریت بازرگانی و استادیار، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران E - mail:
محل انتشار :
سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(3meaconf.com)
چکیده :
در اين تحقيق، با تمركز بر مؤلفههاي مدل سازمانهاي پاسخگويي سريع (FRO)، اهميت نسبي هر كدام، از نقطه نظر مشتريان و تاثيرشان بر خريد از فروشگاههاي زنجيرهاي شهروند تعيين ميشود، تا گردانندگان و مديران اين فروشگاهها، با توجه به نيازهاي مشتريان و اولويتهاي آنها در جهت ارضا مشتريان و تقويت توان رقابتي خود گام بردارند. بدين منظور كليه فروشگاههاي زنجيرهاي شهروند در سطح شهر تهران كه در حال حاضر تعداد آنها 10 فروشگاه بوده كه در مناطق مختلف تهران مستقر شدهاند مورد مطالعه قرار میگیرند که از این 10 شعبه 5 شعبه انتخاب گردید. در این پژوهش از روش نمونه گيري خوشه اي استفاده شده است و جامعه آماری مورد استفاده در این پژوهش با سطح اطمينان 95 درصد و خطاي 8 درصد، تعداد 150 نفر ميباشد به طور دقیقتر در هر شعبه فروشگاه تعداد 30 نفر مورد مظالعه قرار گرفتند. در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد FRO شامل 26 سوال استفاده شده است که روایی این پرسشنامه با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ مقدار «95/0» به دست آمده است. نتايج پژوهش حاضر بيانگر آن است که هر يك از عوامل ششگانه مدل FRO بر وفاداري مشتريان فروشگاههاي زنجيرهاي شهروند موثر است. ميزان تأثير هر يك از عوامل ششگانة مدل FRO بر وفاداري مشتريان فروشگاههاي زنجيرهاي شهروند متفاوت است.
کلمات کلیدی :
fro
وفاداري مشتريان
فروشگاههاي زنجيرهاي شهروند
توان رقابتي