آسیب شناسی خدمات بانکی با رویکرد فرهنگی در اقتصاد اسلامی

آسیب شناسی خدمات بانکی با رویکرد فرهنگی در اقتصاد اسلامی

عزیزاله نجفی1 محمد مهدی نجفی2 افشین رحمتی3

1) کارشناس ارشد مدیریت دولتی مدرس دانشگاه -معاون بانک رفاه کوهدشت لرستان aziznajafi9083@yahoo .com
2) کارشناس ارشد مدیریت دولتی ، بانک رفاه کارگران استان لرستان
3) کارشناس ارشد مدیریت دولتی ، بانک رفاه کارگران استان لرستان

محل انتشار : سومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(3meaconf.com)
چکیده :
در عصر حاضر که عصر ارتباطات و اطلاعات است ،همزمان باپیشرفت دانش بشری ،طمع مستکبران دنیا جهت تسلط بیشتر بر ملتهای مختلف فزونی یافته وازمهمترین ابزارهایی که می تواند به عنوان حربه ای کا رآمد جهت استعمار روز افزون ملل مختلف از سوی سلطه جویان مورد استفاده قرار گیرد ،موضوع اقتصاد وفرهنگ است .اقتصاد و فرهنگ در عین اینکه به ظاهر هیچ تناسب ذاتی با هم ندارند ،لاکن در نگاهی فراگیر در مدیریت جهانی به شدت با یکدیگر در آمیخته اند .اکنون با توجه به تحریم های ظالمانه مستکبران جهان که طی سالهای متمادی بر ضد ملت ایران اعمال شده است و به طبع قرار گرفتن الگوی اقتصاد اسلامی در دستور کار مدیران اقتصادی نظام ،به نظر می رسد چارچوب های خدمات بانکی بایدمورد آسیب شناسی قرار گرفته و بازنگری درآن صورت پذیرد و به موضوع بانکداری با تاکید بر ارزشها و فرهنگ بومی کشور مان پرداخته شود .لذا آنچه دراین پژوهش موردبحث قرار می گیرد،ارائه شاخصهای فرهنگی و بومی در حوزه خدمات بانکی در بستر اقتصادی , به حیات خود ادامه می دهد . همچنین محقق برآن است تا با استفاده از روش توصیفی ضمن ایجاد نگاهی متفاوت در تعریف خدمات بانکی ، توجه مخاطبان را به مدیریت بهینه منابع بانکها با رویکرد اخلاق و فرهنگ اسلامی جهت تقویت اقتصاد اسلامی معطوف دارد .
کلمات کلیدی : خدمات بانکی فرهنگ ارزشهای اخلاقی بانکداری اسلامی اقتصاد اسلامی