بررسی عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری با نقش میانجی باورهای ارزشی و تعهد سازمانی در هتل های منتخب شهر مشهد

بررسی عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری با نقش میانجی باورهای ارزشی و تعهد سازمانی در هتل های منتخب شهر مشهد

ساناز شکیبایی1 سید مهدی الوانی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ، دانشگاه ازاد اسلامی ، واحد قزوین ، ایران . s.shakibaee 1989
2) استاد دانشگاه علامه طباطبایی ، گروه مدیریت دولتی ، تهران ، ایران sralvani

محل انتشار : سومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(3meaconf.com)
چکیده :
امروزه سازمان¬ها در تلاش¬اند با تکیه بر فن¬آوری¬های جدید اطلاعاتی، سازمان را به گونه¬ای تغییر دهند که رسالت پاسخگویی به مردم را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت به انجام رسانند و مدیریت ارتباط با مشتری بهترین راه ممکن برای رسیدن به این مقصود است. مدیریت ارتباط با مشتری روابط و ارتباطات درون سازمانی را به صورت شفاف تعریف می-نماید و مزایای بسیاری چون ارائه اطلاعات و خدمات به صورت پیوسته، کاهش هزینه¬ها، افزایش بهره¬وری را برای سازمان¬ها به ارمغان می¬آورد. هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری با نقش میانجی باورهای ارزشی و تعهد سازمانی است. این پژوهش کاربردی و از روش توصیفی- همبستگی است . بدین منظور پرسشنامه ای میان 288 نفر از مدیران میانی و ارشد هتل¬های سه ستاره، چهارستاره و پنج ستاره شهر مشهد توزیع شد.و برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آموس¬ استفاده شده است. براساس یافته¬ها، در هتل¬ها، تعهد سازمانی و باورهای ارزشی به عنوان نقش میانجی تاثیر مثبتی بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری دارد.
کلمات کلیدی : زیرساخت¬های فناوری اطلاعات باورهای ارزشی تعهدسازمانی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری هتل¬ها.