برسی تاثیر مدارس هوشمند بر خلاقیت دانش آموزان

برسی تاثیر مدارس هوشمند بر خلاقیت دانش آموزان

مریم پورعلی1 راحله رستمی2 فاطمه مظفری3

1) گروه معماری،دانشگاه آزاد اسلامی واحد
2) گروه معماری،دانشگاه آزاد اسلامی واحد
3) گروه معماری،دانشگاه آزاد اسلامی واحد

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی(2rstconf.com)
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدارس هوشمند بر خلاقیت دانش آموزان می باشد. به عقیده ی صاحب نظران علم روان شناسی و جامعه شناسی، دوران كودكی از اهمیت بسزایی در رشد شخصیتی و سلامت اجتماعی افراد جامعه برخوردار است. محیط های شهری و فضاهای عمومی می توانند بستر مناسبی جهت رشد و نمو كودكان فراهم آورند. روان شناسان محیط معتقدند شرایط کالبدي تأثیر انکارناپذیري بر رفتار و افکار انسان دارند. یکی از محیط هایی که انسان بخش عمده اي از عمر خود را در آن سپري می کند محیط آموزشی است. شرایط فیزیکی و کالبدي مدارس نیز رفتار کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر خود داشته و بر چگونگی اجراي برنامه هاي آموزشی و پرورشی توسط معلمان اثر می گذارد، به همین دلیل محیط کالبدي مطلوب زمینه را براي افزایش یادگیري و بروز رفتارهاي هنجار مساعد می سازد. مدرسه هوشمند با فراهم نمودن محیطی پویا و جذاب زمینه شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را فراهم نموده و انگیزه آنان را براي انجام بهتر فعالیت هاي درسی افزایش می دهد. امروزه مهمترین مأموریت نظام آموزش و پرورش یک کشور، ایجاد بستري مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه هاي فکري در جامعه اطلاعاتی و دانایی محور می باشد.
کلمات کلیدی : محیط آموزشی عوامل فیزیکی عوامل محیطی خلاقیت