بررسی مقایسه ای استفاده زنان خانه دارمنوجان ازبرنامه های تلویزیون وماهواره

بررسی مقایسه ای استفاده زنان خانه دارمنوجان ازبرنامه های تلویزیون وماهواره

اصغر کرمی1 اکبر کرمی2

1) کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی
2) کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی(3hpsconf.com)
چکیده :
چکیده رسانه های جمعی تاثیر بسیار عمیقی بر تمام جنبه های زندگی اجتماعی دارند و استفاده مناسب وخلاقانه از آنها میتواند مانع از انفعال مخاطباشان شود.تلویزیون به عنوان یک رسانه جمعی به طور همزمان سه نقش ،اطلاع رسانی ،سرگرم کننده وآموزش را ایفا می کنند وبه طور محسوس و نامحسوس بر اذهان عمومی تاثیر می گذارد. این پژوهش با هدف بررسی رابطه تماشای ماهواره و تلویزیون در بین زنان خانه دار شهر منوجان انجام گرفته است. تحقیق حاضر در سطح توصیفی - تبینی و با استفاده از روش پیمایشی صورت گرفته است. روش گردآوری اطلاعات میدانی و ابزار مورد استفاده در آن پرسشنامه می باشد.جامعه آماری آن شامل کلیه ی زنان خانه دارشهر منوجان می باشند که حجم نمونه 100 نفری و با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد و با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای نمونه گیری صورت گرفت.ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته شامل19 سوال با طیف لیکرت می باشد، که جهت سنجش پایایی پرسشنامه از روش کرونباخ استفاده شد که ضریب پایای بدست آمده 70/0می باشد. در نتیجه ماهواره وتلویزیون بر ارزشهای فرهنگی جامعه ،بر عدم رعایت حجاب و الگوی مصرفی خانواده تاثیر داشته است. واژگان کلیدی: زنان خانه دار- برنامه های – تلویزیون- ماهواره- منوجان
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی: زنان خانه دار- برنامه های – تلویزیون- ماهواره- منوجان