کیفیت بخشی به محصولات فرهنگی در رفتار اجتماعی

عبداله متقی زاده1

1) دکتری کلام اسلامی

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی(3ibsconf.com)
چکیده :
مطالعه حوزه محصولات فرهنگی یکی از عرصه های مهم فرهنگ است که به صورت مستقیم با اقتصاد و سیاست و اجتماع مرتبط می باشد. این عرصه به لحاظ حجم و تنوع و از سوی دیگر رشد و توسعه و تاثیر گذاری بر جوامع در سال های اخیر اهمیت ویژه ای به خود گرفته است. محصولات فرهنگی به دلیل اینکه تاثیر مستقیمی بر شکل گیری هویت اجتماعی و سبک زندگی افراد در جامعه دارد از حساسیت زیادی برخوردار است. با توجه به فعالیت های گسترده غربی ها برای تولید محصولات فرهنگی با مبنا قرار دادن ارزش ها و هنجارهای اجتماعی خود و صادر کردن آن محتوا به ایران ضرورت دارد که در این عرصه مطالعات علمی انجام شده و تصمیمات راهبردی در کشور اتخاذ شود. بررسی و آسیب شناسی کیفیت محصولات فرهنگی و ارائه راهکار برای بهبود آن یکی از مهمترین موضوعاتی است که در این عرصه باید مورد مطالعه قرار گرفته و با استفاده از دستاوردهای آن در مسیر بهبود ارتقای کیفیت کالاهای فرهنگی گام برداشت.
کلمات کلیدی : فرهنگ محصولات فرهنگی کیفیت