تاثیر برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی بر سطح اثربخشی نمایندگی های مدیران خودرو(ام وی ام)

تاثیر برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی بر سطح اثربخشی نمایندگی های مدیران خودرو(ام وی ام)

رامین افتخاری گل1 احمد اکبری2

1) فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی واحد علوم و تحقیقات
2) استادیار دانشگاه آزاد اسلامی

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(3icesconf.com)
چکیده :
تاثير برنامه ريزي استراتژيك منابع انساني بر سطح اثربخشي نمايندگي هاي مديران خودرو MVM (نمونه موردي نمايندگي هاي خراسان) رامين افتخاري ، احمد اکبری چکیده هدف از پژوهش توصیفی همبستگی حاضر؛ بررسی ارتباط ابعاد مختلف برنامه ریزی استراتژیك منابع انسانی با اثربخشی سازمان بوده است. جامعه ی آماری 208 نفر از كاركنان اداری نمايندگي هاي مديران خودرو خراسان می باشند که به دلیل امکان پژوهش بر روی تمام جامعه آماری از روش تمام شماری استفاده و جهت ارزیابی اثربخشی سازمان چهار بعد متغیر کیفیت محصولات و خدمات، استحکام فرهنگ سازمانی، بازدهی منابع انسانی و نقل و انتقالات منابع انسانی توسط گویه های مناسب، پرسشنامه محقق ساخته برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی شامل گویه های ابعاد مختلف اثربخشی سازمانی و گویه های سنجش برنامه ریزی استراتژیك توزیع شد. تحلیل داده های جمع آوری شده با استفاده از تکنیك هاي آماري با نرم افزار Spss و به کمك آزمون هاي همبستگي مدل روابط بین دو متغير مورد تحلیل قرار گرفت. در این مدل برنامه ریزی استراتژیك منابع انسانی یك متغیر چهار شاخص و متغیر اثربخشی نيز با چهار بعد در نظر گرفته شد. نتایج بدست آمده از تحلیل آماري نشان داد: بين نوآوري و افزايش كيفيت محصولات در نمايندگي مديران خودرو رابطه مثبت و معناداري وجود دارد. بين تعهد سازماني و افزايش نرخ بازدهي سازماني در نمايندگي مديران خودرو رابطه مثبت و معناداري وجود دارد. بين رضايت شغلي و كاهش نقل و انتقالات منابع انساني در نمايندگي مديران خودرو رابطه مثبت و معناداري وجود دارد. واژه های کلیدی: برنامه ریزی استراتژیك منابع انسانی، فرهنگ، نرخ بازدهی، اثربخشی سازمان دانشجوی كارشناسي ارشد ، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، نیشابور، ایران استادیار دانشگاه، گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسکن، بردسکن، ایران
کلمات کلیدی : برنامه ریزی استراتژیك منابع انسانی فرهنگ نرخ بازدهی اثربخشی سازمان