سوادفناوري، شايستگي معلم در عصر ديجيتال

آذردخت كوهستاني نژادطاري1

1) كارشناسي ارشد علم اطلاعات و دانش شناسي، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران شمال

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی علوم و مهندسی(3icesconf.com)
چکیده :
فناوری امروزه به صورت یک پدیده تاثیرگذار بر زندگی فرد و جامعه، جایگاه خاص و مهمی را در آموزش و پرورش به خود اختصاص داده است و محیط های آموزشی پویا تلاش می کنند تا با فراهم ساختن زمینه ورود فناوری به کلاس های درس و استفاده از آنها در آموزش، به گسترش این ابزار کارآمد در فعالیت های آموزشی و پژوهشی یاری رسانند. برای تلفیق و هماهنگ کردن فناوری دربرنامه های درسی وهمچنین استفاده دانش آموزان از این فناوری ها، باید معلمان اهمیت آن را درک و مهارت موثر برای تلفیق آن در برنامه های عملی و آموزشی خود را بدست آورند. آموزش و توجه به سواد فناوری معلمان به عنوان یکی ازپیش نیازهای اساسی به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب شده، و کسب صلاحیت های حرفه ای در این زمینه، آنها را قادرمی سازد تا در فرآیند یاددهی- یادگیری از فناوری های نوین خصوصا فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده نموده و از این طریق کیفیت آموزشی خود و سطح سواد اطلاعاتی دانش آموزان را ارتقا داده و دسترسی به منابع یادگیری وسیع اطلاعاتی را برای خود و دانش آموزان فراهم آورند
کلمات کلیدی : سوادفناوري صلاحيت هاي معلمان