کیفیت در ساخت پروژه های ساختمانی

محمد هادی لوایی مشهدی1 محمد قاسمیان2 رحیم امین زاده3

1) دانشجوی کارشنای ارشد مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان،شیراز-بلوار چمران،کوی فرزانگان،ک5-پ391،
2) دانشجوی کارشنای ارشد مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان،شیراز-ساحلی غربی،ک26، ساختمان انتظاری2، واحد31
3) استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان،دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان

محل انتشار : سومین کنگره بین المللی عمران، معماری و توسعه شهری(3icsau.ir)
چکیده :
سیستم های مدیریت کیفیت ( QMS ) در برخی از بخش ها در حال اجرا هستند، اما مواجهه با این سیستم ها در صنعت ساخت بسیار نادر است. موانع بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفتن این سیستم را به طور موثر با توجه به ماهیت ساخت دشوار ساخته است. بنابراین، هیچ راه قابل مشاهده برای اندازه گیری اثربخشی این سیستم در صنعت ساخت وجود ندارد. مطالعه با مرور نوشته هایی که راهنمای روش تشریحی مطالعه بود آغاز، پرسش نامه های طرح شده به شرکت های پیمانکاری ارسال و پاسخ ها جمع آوری گردید. پاسخ های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار Oringin Pro آنالیز و جمع بندی این نتایج را ارائه نمود. ساخت صنعتی استانداردها را در سطوح پایین، سطح پایین ارتباطات، سطح پایین بازرسی و آزمایش، سطح پایین آموزش و سطح رضایتمندی مشتریان را در سطح خیلی پایین نگهداشته و بنابراین باید مراقبت مناسب انجام شود تا عوامل فوق بوسیله حفظ سوابق کیفیت مناسب اصلاح و سطح ارتباطات بوسیله انجام تست های دوره ای بهبود یابد.
کلمات کلیدی : مدیریت کیفیت بازرسی و آزمایش ارتباطات کنترل کیفیت رضایت مشتری