برنامه ريزي راهبردي سلولي عصرمدار براي مواجهه اثر بخش با بازار كالاهاي چيني ( بازار محصولات پوشاك)
برنامه ريزي راهبردي سلولي عصرمدار براي مواجهه اثر بخش با بازار كالاهاي چيني ( بازار محصولات پوشاك)
سید محمد سعادت1 ابو القاسم میرا2
1) دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی- مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد تهران جنوب ، واحد بین الملل کیش
2) ابوالقاسم میرا استاد دانشگاه تهران ، گروه مدیریت
محل انتشار :
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
ورود بی رویه کالاهای چینی، آسایش تولید کننده و مصرف کننده ایرانی را از بین برده است؛ کالاهایی که با بهایی کم و کیفیتی بسیار پایین وارد کشور می شوند. این پژوهش در صدد است با کاربست برنامه ریزی سلولی عصر مدار برای مواجهه اثربخش با بازار کالاهای چینی سناریو پردازی نماید . این پژوهش به صورت کیفی اکتشافی صورت گرفته است. روش جمع آوری اطلاعات مصاحبه عمیق با خبرگان می باشد که ضمن مراجعه به 9 خبره که از طریق روش گلوله برفی انتخاب شده اند، اطلاعات جمع آوری و با روش تجزیه تحلیل تم 22 تم نهایی ارایه گردید، که با تکیه بر آنها سناریوها برای سه عصر بیان شد. از آنجایی که این پژوهش در یک سازمان زنده و پویا انجام گرفته است ، از نتایج آن می توان بطور عملی برای حل مسایل اجرایی استفاده کرد و یک پژوهش کاربردی می باشد.
کلمات کلیدی :
برنامه ریزی راهبردی
بازار کالای چینی
برنامه ریزی سلولی عصر مدار