رابطه بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس متوسطه شهرستان لامرد در سال تحصيلي 1394

رابطه بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس متوسطه شهرستان لامرد در سال تحصيلي 1394

خلیل فروتن1 حبیب ملک پور2 طاهره باقری فرد3 نجیمه بهادری فرد4 صغری نوروزی5

1) دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی
2) کارشناس ارشدتحقیقات آموزشی
3) کارشناس زبان انگلیسی
4) کارشناس آموزش ابتدایی
5) کارشناس آموزش ابتدایی

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
چکيده : پژوهش حاضر به منظور رابطه بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس متوسطه آموزش و پرورش شهرستان لامرد انجام گرفت. فرضيه اساسي در اين پژوهش آن است که ایا بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان در مدارس ارتباط معني داري وجود دارد. جامعه اماري در اين تحقيق کليه مديران مدارس متوسطه شهرستان لامردبه تعداد110 نفرکه تعداد40نفربعنوان نمونه ازطریق نمونه گیری تصادفی ساده ازبین جهارمنطقه آموزشی انتخاب شدند.ابزار گرد آوري اطلاعات در اين پژوهش را در يک پرسشنامه محقق ساخته تحت عنوان (اثر بخشي مديران) که براي تعيين اثر بخشي مديران توسط معلمان مربوطه تکميل مي گرديد و ديگر يک تست (مقياس عزت نفس آيزنک) براي تعيين عزت نفس مديران که توسط خود مديران پاسخ داده مي شود تشکيل مي دهد. روش تحقيق در اين بررسي همبستگي است و براي تحليل داده ها از ضريب همبستگي استفاده شده است. نتايج به دست آمده عبارتند از : بين عزت نفس مديران و اثر بخشي آنان رابطه معنا داري وجود دارد. 2- بين اثر بخشي مديراني که عزت نفس بالا دارند و مديراني که عزت نفس پايين دارند تفاوت معني دار وجود دارد. 3- بين اثر بخشي مديراني که عزت نفس بالا دارند با مديراني که عزت نفس متوسط دارند تفاوت معني داري وجود ندارد. 4- بين اثر بخشي مديراني که عزت نفس متوسط دارند با مديراني که عزت نفس پايين دارند تفاوت معني دار وجود دارد.نتايج به دست آمده گوياي اين واقعيت است که هر چه عزت نفس مديران بالاتر باشد ، اثر بخشي آنان بيشتر است و برعکس. وهمچنين بيشتر مديران مدارس تقريبا از عزت نفس بالايي برخوردار مي باشند.
کلمات کلیدی : کلیدواژه: عزت نفس اثر بخشي مدیران متوسطه