بررسی وضعیت خصوصی سازی در آموزش وپرورش کشورهای خاورمیانه (مطالعه موردی: عربستان سعودی و مصر)

بررسی وضعیت خصوصی سازی در آموزش وپرورش کشورهای خاورمیانه (مطالعه موردی: عربستان سعودی و مصر)

علی خدری1 نرگس سعیدیان2 بدری شاه طالبی3

1) دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)،
2) استادیار و عضو هیات علمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، ایران -
3) استادیار و عضو هیات علمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، ایران -

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
این تحقیق از نوع کیفی با هدف بررسی وضعیت خصوصی سازی در آموزش و پررورش کشورهای خاورمیانه که بر اساس آخرین لیست گزارش شده توسط مراجع معتبر بین المللی بود، انجام شد. مطالعه متون ، اسناد کتابخانه ای، جستجو در وب سایت های معتبر و تحقیقات پیشین نشان داد که کشورهای عربستان و مصر در برنامه توسعه خود به افزایش نقش بخش خصوصی در آموزش و پرورش توجه کرده اند و نیز نتایج تحقیق نشان داد که کنترل و نظارت دقیق دولت بر بخش خصوصی و اهمیت مشارکت مردم در خصوصی سازی آموزش و پرورش باعث شکل گرفتن بخش مدیریتی جدیدی در ساختار نظام آموزشی عربستان سعودی شده است.
کلمات کلیدی : آموزش و پرورش خصوصی سازی عربستان سعودی مصر