بررسی نحوه شکلگیری بحران و ارائه مدلمفهومی مدیریت بحران در سازمانهای رسانهای
بررسی نحوه شکلگیری بحران و ارائه مدلمفهومی مدیریت بحران در سازمانهای رسانهای
مهسا شبیری1
1) کارشناسی ارشد- مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی - دانشگاه آزاد اسلامی - ایران
محل انتشار :
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
بحران یکی از واقعیتهای اجتناب ناپذیر عضر حاضر است. به گونهای که امروز جز جداییناپذیر اغلب سازمانها شده است. تحقیقات نشان میدهد مدیریت بحران با هوشمندی، ابتکار عمل و برنامهریزی به مقابله با بحرانها پرداخته و در بسیاری از موارد از عواقب سو و زیانبار آن کاسته و فرصتهایی را نیز برای رشد و توسعه سازمانها فراهم آورده است. در این مقاله نحوه شکلگیری یحران در سازمانهای رسانهای و مولفههای مدیریت بحران در مقابله با بحران سازمانهای رسانهای مورد توجه قرار گرفته است. هدف از این تحقیق دستيابى به دركى عميق و درست از بحران و مراحل آن و همچنين ارائه مدل مفهومی مدیریت بحران در سازمانهای رسانهای در زمانهاى بحرانى است. در این مقاله سعى شده است مديريت بحران، مؤلفههاى مؤثر در بحرانهاى سازمانى، ويژگىهاى مديريت بحران و الگوى چرخة مديريت جامع بحران براساس مدل مفهومي مدیریت بحران در سازمانهای رسانهای توضيح داده شود. روشي كه در مقاله مورد استفاده قرار گرفته است در زمينة جمعآوري اطلاعات از مطالعات اسنادي و كتابخانهاي و در زمينة تحليل اطلاعات از تحليل منطقي و ثانويه استفاده شده است.
کلمات کلیدی :
بحران
برنامهریزی
سازمانهای رسانهای
مدیریت بحران