بررسی رابطه ارتباطات الکترونیکی و نقش کارآفرینی

احسان احد مطلقی1 علیرضا جوزی سرابی2

1) استادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور ، تهران ، ایران
2) ارشد، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور ، تهران ، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
تحولات سریع و شتابان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و پیچیدگی ها و رقابتی شدن اقتصاد جوامع، چالش ها و مشکلات ناشی از توزیع ناعادلانه ی درآمد، کیفیت نامطلوب زندگی برخی گروه های انسانی زمینه ای را فراهم کرده تا امروز انسان کارآفرین به عنوان راه حل اصلی مشکلات یاد شده و منبع نامحدود توسعه موردتوجه قرارگرفته و ایجاد رفتار و روحیه ی کارآفرینی در میان شهروندان مورد تاکید قرار بگیرد. تحقیق حاضر از منظر هدف کاربردی- پیمایش و توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری متشکل از کارآفرینان شهر نورآباد می باشند و تعداد نمونه برگرفته از جدول مورگان 106 نفر تعیین گردید و تجزیه و تحلیل آماری صورت گرفته در تحقیق حاضر با استفاده از نرم افزار spss و روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه می باشد. و با توجه به نتایج بدست آمده هر سه بعد در نظر گرفته شده در تحقیق مورد تایید قرار گرفتند.
کلمات کلیدی : ارتباطات فناوری اطلاعات اینترنت کارآفرین کارآفرینی