بررسی تاثیر آ گاهی مشتریان بر وفاداری به برند داخلی مورد مطالعه: محصولات با نام تجاری اتکا

بررسی تاثیر آ گاهی مشتریان بر وفاداری به برند داخلی مورد مطالعه: محصولات با نام تجاری اتکا

احسان احد مطلقی1 پریسا تاتینا2

1) استادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور ، تهران ، ایران
2) ارشد، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور ، تهران ، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
يكي از با ارزش ترين دارايي هاي هر شركت نام و نشان تجاري آن شركت مي باشد. هر چه ارزش نام و نشان تجاري در ذهن مصرف كنندگان بيشتر باشد، شركت مي¬تواند باعث خرید مشتریان از محصولات شرکت شود و در سايه آن منافع بيشتري را از مصرف كنندگان كسب كند. این تحقیق با هدف بررسی تاثیر آگاهی مشتریان بر وفاداری به برند داخلی در محصولات شرکت اتکا انجام گرفته است. تحقیق فوق از نظر هدف، کاربردي واز منظر گردآوري داده، از روش توصیفی استفاده شده است. تعداد نمونه، 384 نفر از مشتریان اتکا در شهر تهران بود که به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و با استفاده از آزمون تی استیودنت و به کمک نرم افزار SPSS به بررسی تاثیر فرضیه ها پرداخته شد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که کلیه فرضیه های تحقیق تایید شده ودرپایان پیشنهادهایی نیزارائه گردید.
کلمات کلیدی : آگاهی مشتریان ارزش نام ونشان تجاری وفاداری محصولات شرکت اتکا