تاثیر طراحی مدارس باز در شکل گیری شخصیت دانش آموزان مقطع ابتدایی با رویکرد معماری منظر

تاثیر طراحی مدارس باز در شکل گیری شخصیت دانش آموزان مقطع ابتدایی با رویکرد معماری منظر

فروغ مهران1

1) تاثیر طراحی مدارس باز در شکل گیری شخصیت دانش آموزان مقطع ابتدایی با رویکرد معماری منظر

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
در دنیایی که روز به روز به سمت مدرنیته و نوگرایی می رود، سازمانها و ساختمانها رشدی سرسام آور دارند. بطوریکه میتوان اذعان داشت دنیای ما، دنیای سازمان هاست. در این دهکده ی جهانی، سازندگان سازمان ها برآنند  که آرامش و تصلی خاطر را برای استفاده کنندگان به ارمغان آورند. دراین بین کودکان بعنوان استفاده کنندگان از فضا و بالأخص کودکان 6-11 سال بعنوان قشری حساس و پویا معطوف یادگیری مهارت هایی هستند که آنها را به تاثیرپذیری از محیط سوق میدهد و ازآنجا که این قشر حدودأ 46 درصد شبانه روز را در مدارس میگذرانند، پس سازمانهای آموزشی نقشی کلیدی در شکل گیری شخصیت ایشان دارد. نظر به این موضوع و نیز درنظرگرفتن شکل گیری شخصیت کودک در تعامل با طبیعت بعنوان اصل فلسفه تربیتی،  به یافتن راهی جهت ایجاد این تعامل سازنده و بدنبال آن شکل گیری شخصیت کودکان از طریق ایجاد محیط آموزشی و ادغام آن با محیط طبیعی می پردازیم.
کلمات کلیدی : مدارس باز معماری منظر شخصیت فلسفه تربیتی حیاط باز محیط آموزشی کلاس های درس بیرونی آگاهی محیطی شرایط روانشناختی ادراک بهره وران رشد شخصیتی عملکرد رفتاری