آنالیزتبلیغات محیطی با بکارگیری تکنیک ردیابی چشم (مطالعه موردی: شرکت بیمه معلم)

آنالیزتبلیغات محیطی با بکارگیری تکنیک ردیابی چشم (مطالعه موردی: شرکت بیمه معلم)

موسی احمدی1 گیتی سلیمی ها2 داود حسین آبادی ساده3

1) استادیار،دکترا،مدیریت بازرگانی،مدیریت مالی،گروه مدیریت،دانشکده علوم انسانی،عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
2) کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، بیمه،گروه مدیریت ، دانشکده علوم انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
3) دانشجوی دکترا، مدیریت بازرگانی، بازاریابی ،گروه مدیریت ، دانشکده علوم انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
امروزه داشتن دقت در تبلیغات از ضروریات یک ترویج رقابتی می باشد تبلیغات مهمترین کانال ارتباطی بین بازار و مصرف کننده می باشد ارزیابی عناصر تبلیغات در خصوص خدمات باید از معماری خوبی برخوردار باشد بنحوی که بتوان توجه و ادراک مصرف کنندگان را نسبت به یک محصول یا خدمت برانگیخت در این پژوهش ما بررسی می کنیم عناصر رسانه بیلبورد را در شرکت بیمه معلم که بصورت تبلیغات محیطی طرح شده است ابزار برای این پژوهش استفاده از ردیاب چشم می باشد که یک ابزار نورومارکتینگ است نتایج نشان داد که شاخص های ردیابی چشم می توانند ابزاری بسیار پیشرفته در آنالیز و طراحی تبلیغات باشند و می توان با این ابزار کیفیت صحت تبلیغات را ارزیابی کرد و همچنین به عنوان یک ابزار شناختی ادراک و ناخودآگاه را رصد کرد این تحقیق کاربردی و اکتشافی بوده و در گروه تحقیقات نورومارکتینگ قرار می گیرد.
کلمات کلیدی : تبلیغات نورومارکتینگ ردیابی چشم بیلبورد شرکت بیمه