بررسی و شناسایی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزش بانوان استان اردبیل

بررسی و شناسایی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزش بانوان استان اردبیل

نسیم شنوایی اصل1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ايران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
هدف از این پژوهش شناسایی و ارزیابی برخی عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزش بانوان استان اردبیل از دیدگاه مدیران باشگاه هاي ورزشی بانوان و مدیران و کارشناسان ادارات تربیت بدنی استان اردبیل بود. جامعه آماري این تحقیق را کلیه مدیران و مربیان باشگاه هاي ورزشی بانوان در سطح استان (30 نفر) و کارشناسان ادارات تربیت بدنی استان اردبیل (50 نفر)، تشکیل دادند. ابزار تحقیق پرسشنامه اي شامل 45 پرسش بسته بود که پایایی و روایی آن قبلا تایید گردید (95/0=α). نتایج حاصل از تحلیل عاملی داده ها نشان داد که 11 عامل (حمایت مالی، مدیریت مکان و کانال هاي توزیع، مدیریت محصول، مدیریت فرآیند، مدیریت قیمت گذاري، قدرت هاي حاکم بر بازار و رسانه ها، شواهد فیزیکی، مدیریت روابط عمومی، عوامل انگیزشی، انتظارات تماشاگران و طرفداران، ارزش گذاري تیم ها) مهمترین عوامل موثر بر توسعه بازاریابی ورزش بانوان استان اردبیل بودند که لازم است توجه و سرمایه گذاري اداره کل تربیت بدنی و مدیران باشگاه هاي ورزشی بانوان و بازاریابان ورزشی در سطح استان در این زمینه ها متمرکز گردد.
کلمات کلیدی : بازاریابی ورزشی بازاریابی ورزش بانوان ورزش بانوان