مطالعه اثرات رهبری (مدیریت) و مشتری گرایی بر روی تعهد سازمانی صنایع کوچک شهر اهواز

مطالعه اثرات رهبری (مدیریت) و مشتری گرایی بر روی تعهد سازمانی صنایع کوچک شهر اهواز

محمدرضا قنبری1

1) . دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه،امیدیه،ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
امروزه سازمان هاي هوشمند با اتخاذ استراتژي مشتري گرایی و بکارگیري حداکثر ظرفیت منابع، تلاش می کنند. تا رضایت و وفاداري مشتریان را فراهم سازند و بدین ترتیب در بین رقباي خود مزیت رقابتی بدست آورند. اما در بین منابع در اختیار سازمان، نقش نیروي انسانی بسیار حائز اهمیت است در سازمان هاي خدمات مالی به دلیل ماهیت خاص آن، نقش کارکنان شایسته و مشتري گرا در کسب رضایت مشتریان و مزیت رقابتی اهمیت بسزایی دارد. مشتري گرایی چه به عنوان یك فرهنگ و چه به عنوان یك استراتژي بدون ایجاد تفکر و منش مشتري گرایی در بین کارکنان، نمی تواند در یك سازمان بروز نماید. تمرکز برمشتری (مشتری گرایی) به عنوان قلب بازارگرایی پذیرفته شده است و کارکنان کسب و کار بازار گرا به مقدار قابل توجهی زمان برای مشتریان خودشان صرف می‌کنند. علاوه بر این بازار به حرکت درآمده از طریق کسب و کار نیز به صورت مستمر تعهد مشتریان خودشان را از طریق بهبود دادن رضایت آنها بصورت هدف پیوسته در حال جریان مانیتور می‌کند. برای حفظ کردن روابطی که برای ارائه دادن ارزش بیشتر به مشتری، حیاتی است، آنها توجه دقیق به خدمات می‌کنند.
کلمات کلیدی : اثر رهبری تعهد سازمانی مشتری گرایی.