تاثیر رهبری خدمتگزار بر خلق مزیت رقابتی پایدار با تاکید بر نقش واسطه رفتارهای نوآورانه(مورد مطالعه: شرکت های بیمه استان کرمان)

تاثیر رهبری خدمتگزار بر خلق مزیت رقابتی پایدار با تاکید بر نقش واسطه رفتارهای نوآورانه(مورد مطالعه: شرکت های بیمه استان کرمان)

محمدرضا حسنی سعدی1 عباس راد2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت تهران ایران
2) استادیار و عضو هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه شهید بهشتی تهران ایران

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی(3mrhconf.com)
چکیده :
این مقاله به دنبال شناسایی تاثیرات رهبری خدمتگزار بر خلق مزیت رقابتی پایدار با نقش واسطه رفتار های نواورانه در شرکت های بیمه استان کرمان می باشد. جامعه ی آماری تحقیق کارمندان شرکت های بیمه رازی، ایران، پاسارگاد و آسیا در استان کرمان که با در نظر گرفتن 5 شعبه برای هر یک، تعداد 120 نفر به عنوان جامعه مورد بررسی قرار گرفتند و به کمک روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و بر اساس جدول مورگان تعداد نمونه 92 نفر در نظر گرفته شده است. ابزار گردآوری در این تحقیق پرسشنامه می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدلسازی معادلات ساختاری واریانس محور استفاده شده است. در سطح اطمینان 99 درصد تاثیرات سبک رهبری خدمتگزار بر خلق مزیت رقابتی پایدار و بروز رفتار های نواورانه مورد تایید قرار می گیرد. افزون بر این، در همین سطح اطمینان، تاثیرات رفتارهای نوآورانه بر خلق مزیت رقابتی پایدار نیز مورد تایید واقع می گردد.
کلمات کلیدی : رهبری خدمتگزار مزیت رقابتی پایدار و رفتارهای نوآورانه