تاثير بكارگيري بازاريابي الكترونيكي در ميزان عملكرد صنایع نفتی

تاثير بكارگيري بازاريابي الكترونيكي در ميزان عملكرد صنایع نفتی

ناصر فرشادگهر1 سارا یمینی2 ساناز فریدی3 راشد رستمیان4

1) دانشیار روابط بین الملل دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
2) دکترای مدیریت دولتی،دانشگاه پیام نور تهران
3) کارشناسی ارشد مدیریت مالی دانشگاه ازاد علوم تحقیقات تهران
4) دانشجوی کارشناسی، مدیریت بیمه،دانشگاه خوارزمی، تهران

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی(3mrhconf.com)
چکیده :
پيشرفت و توسعه روزافزون فناوري اطلاعات و ارتباطات تأثيرات عميق و گسـترده¬اي در فرايندها ي تجاري بوجود آورده و اينترنت به عنوان مؤثرترين بستر بازاريابي الكترونيكي با پوشش جهاني امكان رسيدن شركت¬ها به بازارهاي بين¬المللي را فراهم ساخته است. تجارت الکترونیکی را می¬توان انجام هرگونه امور تجاري و بازرگانی به صورت آنلاین و از طریق شبکه جهانی اینترنت، اینترانت و اکسترانت بیان کرد. این تکنیک در سال¬هاي اخیر در بستر اینترنت رشد فزاینده¬اي داشته است و به راحتی قادر به انجام اعمالی چون فروش، داد و ستد کالا و حتی مبادله پایاپاي کالا در سراسر وب است. هدف این مقاله تعیین رابطه¬ی بین میزان استفاده از تجارت الکترونیک و ایجاد مزیت رقابتی در شرکت¬هاي تولیدکننده¬ی محصولات مصرفی در صنایع پتروشیمی می¬باشد. متغییر وابسته در این تحقیق مزیت رقابتی از دیدگاه پورتر می¬باشد و متغییر مستقل آن میزان استفاده از بازاریابی الکترونیک می¬باشد. هدف اصلی این پژوهش بررسی استفاده از تجارت الکترونیک به منظور بهبود عملکرد صنایع نفتی می¬باشد. نتایج حاصل از این پژوهش موید آن است که تجارت الکترونیک موجبات توسعه و بهبود عملکرد صنایع نفتی را به همراه خواهد داشت مشروط بر اینکه کلیه زیرساخت¬های آن موجود باشد.
کلمات کلیدی : بازاریابی الکترونیکی B2B کوکران