بررسی ربطه ی سبک های دلبستگی و آزمون ترسیم خانواده دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر تهران

بررسی ربطه ی سبک های دلبستگی و آزمون ترسیم خانواده دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر تهران

زهرا مقامی شریف1 دکتر هادی بهرامی2 نسرین یادگاری3

1) کارشناسی ارشد روانشناسی شخصیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
2) عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات دانشکده ی علوم انسانی و اجتماعی
3) کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه علامه طباطبایی

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی(3mrhconf.com)
چکیده :
مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ی سبک های دلبستگی و آزمون ترسیم خانواده دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهر تهران بود. نمونه گیری به روش تصادفی خوشه ای انجام شد و نمونه ای شامل 590 دانش آموز (294 دختر و 296 پسر) انتخاب شد. ابزار پژوهش آزمون ترسیم خانواده و پرسشنامه ی سبک های دلبستگی کودکان (ASCQ ) بود که به صورت گروهی در کلاس ها اجرا شد. تجزیه و تحلیل فرضیه های پژوهش با ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن انجام شد. نتایج پژوهش روابط معناداری بین ناارزنده سازی و حذف والدین با سبک های دلبستگی ایمن، اجتنابی و اضطرابی نشان داد.
کلمات کلیدی : سبک دلبستگی نقاشی خانواده دانش آموزان