بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد بازار : نقش رضایت کارکنان و رضایت مشتری در شرکت بیمه پارسیان در استان مازندران

بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد بازار : نقش رضایت کارکنان و رضایت مشتری در شرکت بیمه پارسیان در استان مازندران

سمیه دهقان1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی - بیمه

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی(3mrhconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر به بررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد بازار : نقش رضایت کارکنان و رضایت مشتری در شرکت بیمه پارسیان در استان مازندران پرداخته است. این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است. کلیه کارکنان و مشتریان بیمه پارسیان در استان مازندران که شامل 210 نفر می باشند جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می دادند که بر اساس جدول مورگان تعداد132 نفر نمونه آماری بر اساس روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش، ¬پرسش نامه می باشد. پایایی پرسشنامه¬ با استفاده از آلفای کرونباخ (897/0) محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از نرم افزار لیزرل و مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که بازارگرایی بر عملکرد بازار تأثیر وجود دارد .رضایت کارکنان بر عملکرد بازار تأثیر دارد بازارگرایی بر رضایت مشتری و رضایت کارکنان تأثیر دارد اما رضایت مشتری بر عملکرد بازار تأثیر نداشته و همچنین بازارگرایی به شکل غیر مستقیم و از طریق رضایت مشتری و رضایت کارکنان بر عملکرد بازار تأثیر ندارد
کلمات کلیدی : بازارگرایی عملکرد بازار رضایت کارکنان رضایت مشتری و شرکت بیمه پارسیان در استان مازندران