بررسی و شناسایی نیازهای مشتریان زن از باشگاههای ورزشی شهر اردبیل با استفاده از مدل کانو

بررسی و شناسایی نیازهای مشتریان زن از باشگاههای ورزشی شهر اردبیل با استفاده از مدل کانو

نسیم شنوایی اصل1

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، ايران

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی(3rstconf.com)
چکیده :
رضایت مشتریان نوعی نگرانی بزرگ و پیش نیازی برای رقابت در بازار جهانی امروز است. تغيير مداوم نيازهاي مشتريان و افزايش شدت رقابت درون صنعت، شركتها را ملزم نموده است كه به تعريف مشخصي از نيازهاي مشتريان خود و طبقه بندي آنها جهت برنامه ريزي و انجام اقدامات رضايت بخش دست يابند. صنعت ورزش نيز از اين امر مستثني نيست و به سبب نقشي كه ورزش در سلامت فكري و جسمي جامعه دارد، شناسايي و طبقه بندي نيازهاي مشتريان مي تواند علاوه بر ايجاد تمايز براي باشگاهها، به جذب گسترده تر مشتريان و سلامتي بيشتر آنها كمك نمايد. تحقیق حاضر با بررسی و شناسایی نیازهای مشتریان زن از باشگاههای ورزشی شهر اردبیل با استفاده از مدل کانو اجرا شده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و جامعه آماری این تحقیق تمام مشتریان باشگاههای ورزشی شهر اردبیل بوده است که از این بین 200 نفر از مشتریان این باشگاهها به صورت تصادفی به منزله نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته ای براساس مطالعه منابع جامع بود که روایی و پایایی آن براساس روشهای رایج ارزیابی شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق حاضر از آمار توصیفی استفاده شد. براساس يافته هاي حاصل، نيازها در چهار طبقه بندي قرار گرفتند و بيشترين تاثير بر افزايش رضايتمندي به نياز نزديكي باشگاه به محل سكونت مشتري تعلق گرفت
کلمات کلیدی : نیازهای مشتریان باشگاههای ورزشی مدل کانو