تعیین و ارزشیابی عوامل توانمندیهای نوآوری با رویکرد توسعه محصول جدید NPD (مطالعه موردی گروه بهمن)

تعیین و ارزشیابی عوامل توانمندیهای نوآوری با رویکرد توسعه محصول جدید NPD (مطالعه موردی گروه بهمن)

حمید نوید1 رضا رادفر2 حسین ملهم3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی ، گروه مدیریت صنعتی، واحد کرج ، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
2) دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی، گروه مدیریت صنعتی ،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3) هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گروه فیزیک، واحد کرج ، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(2meaconf.com)
چکیده :
در دنیای پر رقابت امروز تغییر نیازها و خواسته‌هاي مشتریان، تحول سریع تکنولوژي و افزایش رونق اقتصادي موجب شده است که شرکت‌ها در صنایع مختلف با سرعت، بازدهی و کیفیت روبه رشدي به نوآوري و ارائه محصولات جدید بپردازند. در واقع، مشتریان در جستجوي محصولات جدید‌تر، پیشرفته‌تر و منطبق بر نیازهاي خود هستند و شرکت‌ها نیز ناچارند محصولاتی را ارائه دهند که پاسخگوي نیاز و انتظارات مشتریان باشد، زیرا در غیر این صورت، رقبا گوي سبقت را از آنان خواهند ربود. همین امر موجب پررنگتر شدن بحث نوآوری در سازمانها و توجه به فرآیند توسعه محصول در شرکت ها و صنایع مختلف شده است و آن را به یکی از پیچیده ترین و دشوارترین وظایف کسب و کار تبدیل نموده است. در این مقاله ضمن تعریف نواوری و توسعه محصولات جدید NPD و ارائه الگوها و مدل های نوآوری و توسعه محصولات جدید ، سعی داریم نسبت به شناسایی الگوی توانمندیهای نوآوری با رویکرد توسعه محصول جدید NPD در شرکت گروه بهمن اقدام نموده و اعتبار سنجی مدل را در هر یک از عوامل بوسیله نرم افزار PLS بررسی و بیان نماییم.
کلمات کلیدی : نوآوری توسعه محصولات جدید معادلات ساختاری