بررسی میزان وفاداری مشتریان به برند خدمات الکترونیکی در بانک کشاورزی

بررسی میزان وفاداری مشتریان به برند خدمات الکترونیکی در بانک کشاورزی

محمدرضاباباخانیان1 علی امینیان2 محمد سنگسری3

1) کارشناسی ارشد مدیریت دولتی - منابع انسانی ، دانشگاه آزاد شاهرود ، ایران
2) کارشناسی ارشد مدیریت دولتی - سیستمهای اطلاعاتی ، دانشگاه آزاد فیروزکوه ، ایران
3) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت مالی ، دانشگاه آزاد سمنان ، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(2meaconf.com)
چکیده :
در بازار رقابتی بانکها در خصوص تجهیز منابع و بازاریابی ، برخی عوامل نقش حساس و کلیدی داشته و وجود بستر مناسب آن سبب استقبال بهتر مشتریان می گردد. در سالهای اخیر و با افزایش روز افزون بانکها و لزوم تجهیز منابع ، ایجاد رضایتمندی در مشتریان امری حیاتی و مهم برای ادامه کار بانکها می باشد و یکی از این ایجاد رضایتمندی ها ایجاد زمینه های پیاده سازی خدمات بانکداری الکترونیک است؛ چرا که در بانکداری الکترونیک مشتریان بانک با امکان بهره برداری های بهینه از خدمات بانکداری الکترونیک در کمترین زمان ممکن امکان مقایسه خدمات بانک های متفاوت با یکدیگر و در نتیجه امکان تغییر بانک عامل خود را دارند. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین خدمات الکترونیک بانک کشاورزی و وفاداری مشتریان به برند به منظور دستیابی به بازاریابی حرفه ای می باشد. بدین منظور از بین 1000نفر از مشتریان استفاده کننده از خدمات بانکداری الکترونیک تعداد287 نفر به عنوان حجم نمونه تعیین گرددید. همچنین از نرم افزار اس.پی.اس.اس در جهت تجزیه و تحلیل آماری داده ها بهره گرفته شده است.
کلمات کلیدی : خدمات الکترونیک بانکداری الکترونیک وفاداری مشتریان برند بازاریابی حرفه ای الکترونیکی