مدیریت خریددرسازمان تامين اجتماعي پروژه اورژانس بیمارستان امام حسین (ع)زنجان 1391

مدیریت خریددرسازمان تامين اجتماعي پروژه اورژانس بیمارستان امام حسین (ع)زنجان 1391

علیرضا دوست محمدی1 عباس مرتضوي2 ليدا تشكري3 سعيده دوست محمدي4 ابوالفضل مقدم5 امير ملكي6 جواد ناصريان7

1) كارشناس پژوهشگري علوم اجتماعي ،مسول تداركات،سازمان تامين اجتماعي ،مديريت درمان زنجان
2) متخصص طب نوزادان
3) رييس و كارشناس ارشد اداري
4) مسول دفتر بهبود كيفيت
5) مدرس دانشگاه آزاد اسلامي زنجان
6) مدرس دانشگاه آزاد اسلامي زنجان
7) مدرس دانشگاه آزاد اسلامي زنجان

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(2meaconf.com)
چکیده :
خرید و تدارکات یکی از مهمترین فعالیتهای تیم های پروژه است. این فرایندها با تمامی ارکان و بخشهای پروژه در ارتباط بوده، هر گونه اختلال در آن منجر به ایجاد اشکال در روند اجرایی پروژه های عمرانی و تاخیر در تحویل طرح سرمایه گذاری می شود. فرایند خرید و تدارکات درپروژه، شامل: مراحل برنامه ریزی، شناسایی منابع، درخواست، برگزاری و داوری مناقصه، مراحل انعقاد قرارداد، اجرای قرارداد، اختتام قرارداد است. یکی از راههای کسب موفقیت، دانستن دلايل ناکامی و دوری جستن از آنها برای دست یافتن به ارزشهای بالاتر است. عوامل مختلفی هم باعث کندی روند خرید و تدارکات می شوند كه مديريت پروژه به عنوان یکی از راهکارهایی افزایش بهره‌وری سیستم خرید و تدارکات محسوب مي گردد، در این مقاله ضمن ارائه خلاصه مراحل مدیریت خرید و تدارکات پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری اورژانس بيمارستان امام حسین (ع)وذکر دلایل موفقیت مربوطه، به ارائه برخی از راهکارهایی که منجر به افزایش اثربخشی بیشتر فرایند تدارکات مي شود پرداخته خواهد شد.
کلمات کلیدی : مدیریت پروژه خرید مناقصه قراردادپروژه عمرانی سرمایه گذاری