رابطه بین هوش اجتماعی با عملکرد و رضایت شغلی معلمان مدارس متوسطه شهرستان نوشهر

رابطه بین هوش اجتماعی با عملکرد و رضایت شغلی معلمان مدارس متوسطه شهرستان نوشهر

علی پوریزدانی1 نورالله علیخانی2 عالیه شیخ3 خدیجه خطیری4

1) مدرس دانشگاه تربیت معلم واحد نوشهر
2) مدرس دانشگاه تربیت معلم واحد نوشهر
3) دانشجوی مقطع دکترا رشته مدیریت
4) دانشجوی مقطع دکترا پژوهشگاه شاخص پژوه اصفهان

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(2meaconf.com)
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی ارتباط بین هوش اجتماعی با عملکرد و رضایت شغلی مدیران مدارس در مقطع متوسطه می باشد.روش پژوهش از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری را کلیه ی مدیران شهرستان نوشهر به تعداد 500 نفر تشکیل داده اند . که در این تحقیق با استفاده از جدول کرجسی مورگان 127 نفر از آنها انتخاب گردیده است. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزارSPSSو برای بررسی سوالات پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون, tمستقل و آنوا استفاده شده است. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه استاندارد هوش اجتماعی ترومسو و پرسشنامه سنجش عملکرد مدیران و پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان داد بین مولفه های پردازش اطلاعات اجتماعی، مهارت های اجتماعی و آگاهی اجتماعی با عملکرد آموزشی معلمان رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد همچنین بین هوش اجتماعی و رضایت شغلی معلمان رابطه معنادار وجود دارد .
کلمات کلیدی : پردازش اطلاعات اجتماعی مهارت های اجتماعی آگاهی اجتماعی عملکرد مدیران رضایت شغلی.