بررسی نقش فناوری اطلاعات در توانمند سازی کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویر احمد

بررسی نقش فناوری اطلاعات در توانمند سازی کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویر احمد

حسنعلی اکبری علی آباد1 عبدالخالق غلامی2 اسحق زرین3

1) دانشجویی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج،ایران
2) دکتری مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج،ایران
3) کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک،دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج،ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(2meaconf.com)
چکیده :
چکیده هدف از این پژوهش بررسی نقش فناوری اطلاعات در توانمند سازی کارکنان فنی و حرفه¬ای استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد، که جامعه آماری پژوهش، را کلیه کارکنان فنی و حرفه¬ای استان کهگیلویه و بویراحمد که تعداد آنها بالغ بر 176نفر بوده است، و حجم نمونه با استفاده از فورمول کوکران120 نفر مشخص گردید. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه توانمندسازی کارکنان و پرسشنامه سنجش میزان استفاده از فناوری اطلاعات بوده است، که در یک مطالعه مقدماتی روایی و پایایی این پرسشنامه¬ها به اثبات رسیده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده¬های پژوهش، روش¬های آماری توصیفی و استنباطی نظیر میانگین، انحراف معیار، میانه، مد، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره به کار رفته است. داده پردازي نیز با استفاده از نرم افزارSPSS انجام گرفت. و مهم ترین نتایج بدست آمده در این پژوهش بدین گونه می¬باشد، که همه ابعاد توانمندسازی کارکنان با استفاده از فن آوری اطلاعات رابطه معنادار داشتند. همچنین بر اساس میزان بتاي محاسبه شده که تأثیر متغیرهاي مورد نظر را بدون در نظر گرفتن شاخص، اولویت ¬بندی می¬کند، متغیر یادگیری با میزان بتای (492/.) بیشترین سهم را در استفاده از فن آوری اطلاعات داشته، و بعد از آن به ترتیب متغیر افزایش دانش و مهارت با بتای (181/.) و افزایش مسئولیت با بتای (038/.) و افزایش اختیار و استقلال با بتای (004/.) قرار گرفته اند.
کلمات کلیدی : فن¬آوری اطلاعات توانمند سازی کارکنان افزایش مسئولیت افزایش اختیار و استقلال