بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر رضایت مشتریان و شخصیت برند (مطالعه موردی: محصولات لوازم خانگی اسنوا)

بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر رضایت مشتریان و شخصیت برند (مطالعه موردی: محصولات لوازم خانگی اسنوا)

مسعود رشیدی1 مهران قائدی حیدری2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
2) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(2meaconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر رضایت مشتریان و شخصیت برند اسنوا می‌پردازد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه اجرا توصیفی پیمایشی و از نظر ماهیت همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه خریداران محصولات لوازم خانگی اسنوا در شهر اصفهان بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده صورت گرفته است. روایی پرسشنامه ها به روش محتوایی و تحلیل عاملی تأیید شده و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه 80/0 تأیید گردید. از 400 پرسشنامه توزیع شده بین مشتریان 375 پرسشنامه بازگشت و جهت تحلیل استفاده شد. اطلاعات جمع‌آوری شده به وسیله نرم افزارهای SPSS و Amos از طریق آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی (تحلیل عاملی تاییدی، تحلیل مسیر به همراه سطح معنی‌داری) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده فرضیه اصلی پژوهش (آمیخته بازاریابی بر رضایت مشتریان و شخصیت برند تاثیر معناداری دارد.) مورد تایید قرار گرفت همچنین فرضیه های فرعی پژوهش نیز مورد تایید قرار گرفت.
کلمات کلیدی : آمیخته بازاریابی رضایت مشتری برند شخصیت برند